Summa sidvisningar

fredag 16 mars 2018

Nattlig rehabilitering.....


Jag vet inte riktigt vad som är fel med mig just nu (eller kanske jag gör det), jag mår allt annat än bra 😩
Har i snart 2 v varit "sjuk" i förkylning (jag som aldrig är sjuk).
Har inte varit sängliggande någon dag.
 Febern är borta, det halsonda är borta, toksvettas och snorar otroligt mkt.
Känner mig matt och yr.
Har inte tränat what so ever på dessa 2 v.
Har varit ut på promenad 2 ggr (i lugnt tempo) och får en puls som är skyhög 😩
Stressen runt omkring mig (jobbet och privat) är oförminskad och detta ställer till det givetvis.
Men jag börjar bli riktigt orolig nu.

Stressen får mig att glömma saker...inloggning, möten, vad det är jag ska göra just då, kastar om bokstäver i ett ord som jag ska skriva mm
Sådant som jag känner igen från tiden då jag var utbränd....jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte!!!!


Under mina 4 år som utbränd så var jag (och är fortfarande) ljudkänslig.
Det är en av anledningarna till att jag just nu bara jobbar natt.
Hur mkt jag än vill så orkar jag inte med en massa prat och "tjo och tjim" runt omkring mig, jag behöver ännu mera "ensamtid" för att överhuvudtaget kunna fungera.

I går när jag gick ut och promenerade så valde jag att lyssna på en podd ist för musik.
Men det var inget bra val.
Så fort det började att prats i mina öron så drog pulsen upp till en nivå som inte är hälsosam.
Fy bövelen vad stressad jag blev av pratet.
Jag blir så ledsen och frustrerad, jag vill inte ha det så här.
Känner även att jag har väldigt lätt till tårar dessa dagar, det liksom bara kommer över mig från ingenstans.

Min räddning i allt detta kaos är mitt nattarbete.
Hur konstigt det än låter så är det det enda som lugnar ner mig lite.
Att sitta här, ca 10 tim, i sin ensamhet, ingen tele som ringer, inget onödigt prat, låta tankarna vandra fritt, läsa bok efter bok eller bara stirra ut i tomma intet är precis vad jag behöver just nu.
Det finns inga krav på mig att jag måste vara "fejkat" glad och prata med någon om något som inte alls intresserar mig, för sånt gör mig otroligt stressad.
Det enda krav jag har på mig i mitt nattarbete är att jag ska jobba den lilla stund som mitt jobb kräver på natten, och det fixar jag ju utan konstigheter.
Så mitt nattarbete är liksom min rehabilitering.

Just nu får träningen vila, jag vill bli helt frist från förkylningen.
Kanske har pulshöjningen nåt att göra med förkylningen, kanske är det stressen, kanske är det både och i kombination med varandra, men jag väntar ett tag med att ta reda på det.
För jag blir otroligt stressad av att pulsen stiger, vilket i sin tur får pulsen att stiga ytterligare.....det blir liksom en ond spiral.



Mitt i all denna "bedrövelse" så har jag bokat en resa till Stockholm om ca 1 mån.
Ska bli så skönt och trevligt att få åka iväg och göra något annat i några dagar, dessutom med världens bästa sällskap 💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar