Summa sidvisningar

måndag 1 januari 2018

Utmaningar.....


Jag har anslutit mig till en löparutmaning på Facebook, "RunStreak 30/30".
Vad innebär då detta??
Jo, det innebär att man springer 30 min (i USA kör man 20 min, minst 1,6 km = 1 mile) varje dag i 30 dagar (startar 2/1 2018)
Som ni förstår så håller man ett väldigt lågt tempo, man lufsar verkligen fram (man får givetvis springa i vilket tempo man vill, men man ska ju "hålla i 30 dagar)), och det är lite det som är syftet.
Målet är väl egentligen bara att "ta sig i kragen och träna varje dag" utan att träna sönder sig.
En träning utan direkt prestation, tiden (30 min) är det som är viktigt.
Man bestämmer själv hur länge man vill hålla på, denna utmaning håller på i 30 dagar.
Han som har rekord i RunStreak heter Ron Hill och han har sprungit varje dag i 53 år!!!!!
Så länge tänker inte jag springa, men det kan nog bli mer än 30 dagar 😊
I den utmaning som jag ska vara med i behöver man dessutom inte springa varje dag, alla klarar ju inte det, kanske inte ens jag.
Det vet jag ju inte förrän jag har provat.
Men jag tänker iaf varva lite med både BungyPump/Promenad och gym.
Springer så ofta jag kan och använder mig sen av alternativen som jag har.
Den enda "regeln" i denna utmaning, förutom de 30 min, är att man ska genomföra en träning som gör en svettig och ger lite puls, samt att man ska var ombytt.
Alltså inte springa till bussen i sina vanliga kläder, eller stå och hoppa på samma ställe på lunchrasten 😁
Förutom dessa 30 min/dag, så kommer jag lägga in minst en lite längre runda varje vecka.
Jag älskar att springa distans, det är en otrolig känsla.
Att "bara" springa 30 min/dag skulle bli knäckande rent psykiskt.

Vad har RunStreak för fördelar??
Att utföra en syssla varje dag skapar en vana, 
och springer du varje dag kommer löpningen bli en naturlig del av din vardag 
vilket givetvis är en stor bonus. 
På dagar när du känner dig trött, eller om vädret är dåligt kan det vara en stark motivationshöjare att ge sig ut på en löprunda eftersom du inte vill bryta din RunStreak.

Men varför vänta tills imorgon med det du kan göra idag, så jag har tjuvstartat denna utmaning med en 30-min runda tidigt i morse 😁





En annan utmaning jag kommer att delta i är 



Klicka på bilden så kommer ni till min andra blogg.
Där kommer jag att lägga ut mina bidrag.

God fortsättning på det nya året!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar