Summa sidvisningar

onsdag 8 november 2017

Frostnupet.....


Tidigt i morse, strax efter att solen gått upp, så begav jag mig ut på en promenad.
Luften var frisk och lite kylig och överallt var det frost.
Otroligt vackert och roligt att fotografera.


Halkan håller dock i sig och fram emot helgen blir det tydligen plusgrader och regn 😕

I närmare 20 år så har jag skrivit väderdagbok och när man gör det så blir det så tydligt hur vädret/årstiderna förändras, det skrämmer mig faktiskt.....vart ska det sluta?!




Snart är vi i mitten av november och snön lyser med sin frånvaro.
2014 så hade vi väldigt mkt snö dessa dagar.
Jag längtar efter snön, om inte annat för att det blir ljusare då.
Jag avskyr, och blir smått deprimerad, av detta frusna landskap som är det enda vi ser nu.
Vädret svänger ju dessutom så mkt.
Ena dagen har vi flera minusgrader för att nästa dag ha plusgrader och regn, och med det följer ju oxå is och halka 😔



Nåja, vädergudarna rår vi inte på.
Så det är väl bara till att fortsätta att deppa tills de tar sitt förnuft till fånga 😊

Efter dagens promenad så blev det ett besöks hos äldsta sonen.
Han har varit i Tyskland i helgen och sett fotboll, nu hemma i några dagar för att gästspela, och till helgen drar han till Dubai i 2 veckor......ja´e int bitter 😁

Nu ska jag fortsätta med min långledighet, dvs pilla navelludd och kolla film 😊

Ha en trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar