Summa sidvisningar

fredag 20 oktober 2017

Att bara vara.....


Idag, ja faktiskt hela helgen, så har jag semester.
Var tvungen att plocka ut lite semesterdagar så jag inte har för många kvar vid årsskiftet 😊
När jag jobbade mitt sena kvällspass igår så såg jag väldigt mkt fram emot denna ledighet, jag var supertrött.
Har känt mig lite hängig i några dagar, lite huvudvärk och tjock i näsan.
Men det bryter ju aldrig, eller åtminstone väldigt sällan, ut någon förkylning för mig.
Jag går bara omkring och känner mig "down" och så blir det inget mer av det 😔

Nåja, denna morgon startade med tvättstugan kl 07, så ingen sovmorgon min första semesterdag.....hur tänkte jag där 😏
Men tvätten var snabbt avklarad och efteråt så var jag ju glad att jag hade klivit upp tidigt trots allt.

Har haft en mysdag idag.
Bara lallat på lite grann och tagit det lugnt.
Men på em så kände jag att jag behövde lite friskluft för att orka med resten av dagen, så jag tog mig en cykeltur.




Vädret idag har ju varit lite halvdant.
Lite nederbörd, lite sol, mkt vind på fm, massor av moln.
Och just nu så är det hela -2 C
Kanske blir det en fin morgon med massor av frost på marken 😊
Och eftersom det är lördag imorgon så är det löpning på schemat.
Förhoppningsvis ingen halka, men lite kyla gör inget.

De veckor jag inte har min yngsta son här, så brukar jag inte laga så mkt mat.
Kylen/frysen brukar vara full av rester från veckan innan.
Men idag var jag så less på alla rester så jag lagade mat både till lunch och till middag.

Lunchen bestod av chorizo, äggröra och sallad

Och till middag blev det kycklingfilé i mangochutneysås, bulgur och sallad

Nu är jag mätt och belåten och tänker inta soffan för att njuta av några avsnitt på min Netflixserie.
Och dagen till ära så har jag unnat mig lite godis.....det är värt att lägga på minne, för det händer inte ofta 😀

Ha en trevlig afton!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar