Summa sidvisningar

söndag 15 oktober 2017

ABBA....


När jag var nyfyllda 7 år så vann ABBA Eurovisionsschlagerfestivalen med låten Waterloo, 1974 var detta.

Senare samma år, eller möjligen året efter, uppträdde de här uppe i norr, närmare bestämt i Sunderbyn.

Jag var där tillsammans med (bla) min mamma och Sten Nilsson från Sten och Stanley.
Jag satt på Stens axlar för att se så bra som möjligt. 
Plötsligt lyfte Sten upp mig på scenen och jag fick jag sjunga med Agneta.
Den var en härlig känslan som infann sig igår när jag var på kulturens hus och såg A tribute to ABBA....nostalgi ❤️
Det kändes verkligen som att se dem igen.
Utseende, sång, uppträdande.....allt var så likt!!
Och denna gäng, det engelska bandet "1974 - Tribute to ABBA",  var otroligt bra!!!


Det var svårt att sitta still och vara tyst, det här är ju musik som jag är uppväxt med och som jag fortfarande älskar att lyssna på.




Och givetvis så spelade de den låt som jag har lyssnat mest på genom alla tider, en låt som har gett mig mkt styrka.
En låt som är så bra så att det spelar ingen roll vem som sjunger den, den är bara så bäst!!!



Det var fyllt till sista platsen och jag tror ingen gick hem och var besviken över det de hade fått se!!!



Anledningen till att jag var på detta uppträdande igår är pga den 50-års present jag fick av Anna och Micke, Fredrik och Eva 💗
En "Liveit.se-upplevelse" där jag själv fick boka vad jag ville göra.
Så jag valde hotell och konsert i Luleå 😊
Och det blev verkligen en upplevelse att minnas!! 



Vädret i Luleå var under all kritik, jag hade önskat att jag hade kunnat göra ett val även där 😜
Men jag fick ta det vädret som erbjöds.



Clarion Hotel var det stället jag bokade, inte bästa utsikten, men det kunde ha varit värre.
Ett mysigt hotell och ett bra rum, det var allt jag önskade.....och fick.




Middagen intogs på restaurang Invite, och rätten jag valde var Oxfilépasta.




Sen återstod bara frukosten innan det var dags att checka ut.
Och alla vet ju att det är hotellfrukosten man ser fram emot allra mest 😋



Jag är så nöjd, och så väldigt tacksam, för denna present som jag fick.....ett minne för livet 💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar