Summa sidvisningar

måndag 18 september 2017

En lättnadens dag.....


Idag har jag varit till Sunderbyn och genomgått en undersökning som jag länge har oroat mig för.
Denna oro har givetvis fått mig att sova dåligt och fundera mycket.

När jag drog iväg på min löprunda tidigt i morse så kände jag att detta kommer inte gå lätt.
Pulsen var hög redan från början och benen var tunga.
Men jag genomförde intervallerna så gott jag kunde /orkade, och resultatet var väl egentligen helt okey, men jag var ganska så knäckt efteråt.
Jag behövde ändå denna löpning för att få fokusera på något annat än det som skulle ske senare under dagen.


Intervalltempot skulle ligga på 5-5.13 min/km ( 7 st intervaller á 2 min, 1 min vila) och jag hade svårt att hålla detta tempo under alla intervaller, men jag kämpade på iaf.
Lyckades även med att nå mitt mål på 100.00 km på 30 dagar 😊

Nåja, tillbaka till dagens undersökning.
Den gick bra, allt var som det skulle....eller skulle iaf bli det inom snar framtid, vilket var en enorm lättnad att få höra.
Jag har så länge trott att det är något allvarligt fel, men så var icket fallet!!!


Efter sjukhusbesöket så blev det ett besök till Gammelstads kyrka.
Har ej besökt denna kyrka sen jag konfirmerade mig på -80 talet.


Jag är ingen kyrkmänniska, men jag känner ett stort lugn när jag befinner mig i en kyrka....och det var precis vad jag behövde idag!!!!






Tystnaden och stillheten som råder i en kyrka gör mig väldigt lugn.
Bara att befinna sig i den atmosfären är fantastiskt.


Efter kyrkbesöket som blev det ett besök på Järnvägsmuseet, men där var det väldigt stängt 😔
Så det blev en liten promenad i "parken" tvärs över gatan ist.



När jag kom hem så däckade jag, totalt, på soffan.
Sov i nästan 2 tim.
Det var förmodligen all oro som släppte och gjorde mig så in i bängen trött.

Men nu känner jag mig så mycket piggare och vet att jag kan släppa min oro och tänka på trevliga saker ist 😊

Ha en skön kväll""

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar