Summa sidvisningar

torsdag 3 augusti 2017

Varje dag kan bli ett äventyr.....


Efter gymmet i morse så tog jag med mamma på en cykeltur upp till Rödbergsfortet (ingen punktering denna gång!!!!)
Ett ställe hon aldrig har varit på tidigare.


Ännu en dag med sol och värme 😊



Vi njöt av vädret och åt en glass i solen innan vi vände våra cyklar och begav oss hemåt.


På em tog jag med mig äldsta sonen och åkte till Morjärv för att hälsa på pappa/morfar.
Där bjöds det på halstrad sik (bland det godaste jag vet!!!!!)


Innan vi åkte så kollade jag väderappen för att få reda på om jag behövde ta jackan med mig eftersom jag skulle cykla hem sent från mammas garage, appen visade på sol och ljumma vindar.
Kort därefter så började det att vräka ner regn här i Boden, ett riktigt åskregn (trots att appen visade på sol?!)


Nå, jag packade jackan iaf och kollade även vädret för Morjärv.
Sol även där.

När vi började köra efter Niemiselvägen så hann vi inte speciellt långt innan regnet fullkomligen vräkte ner från öppen himmel.
Rutorna slog igen av fukten så jag var tvungen att slå på AC:n, vindrutetorkarna höll inte undan regnet så sikten var dålig, dessutom så ångade det från vägen.
Så till slut var det krypfart som gällde.
Fick iaf se en regnbåge mitt i alltihopa så då var jag tvungen att stanna 😀


Men väl i Morjärv, där det inte hade regnat något alls, så bjöds det på växlande väder ända tills vi skulle åka hem, då kom regnet och åskan även dit.



Det sista äventyret för denna dag blir ett avsnitt av Shooter på Netflix, sen är det god natt för mig.

Sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar