Summa sidvisningar

tisdag 29 augusti 2017

Genomförd plan, trots stor trötthet.....

(2016-08-30)

Jag kan väl börja med att kommentera det sista inlägget jag skrev, det om byte av blogg.
Det är nog så att jag ska ta mig en funderar på om jag verkligen ska byta blogg, hittar nämligen så många funktioner som fattas på den nya blogg-portalen jämfört med här
Kanske använder jag den nya bloggen till det jag hade tänkt använda denna, min gamla, till.
Jag avvaktar lite, funderar och under tiden fortsätter jag att skriva här 😀


Inför dagens löppass, intervaller, så kände jag nästan lite motvilja när jag vaknade.
Sanningen att säga så sov jag knappt något alls i natt 😔
Såhär i efterhand så kan jag väl tycka att jag borde ha gjort bort löpningen igår, trots att jag var så trött, för idag kändes det ännu jobbigare att bege sig ut.

Men, jag tog mig i kragen och begav mig ut.
Tänkte att jag börjar springa dessa intervaller och om det inte känns okey så springer jag bara lite lugnt en stund, bara för att få röra på mig.

Målet idag var 20 st intervaller á 40 s med 20 s vila mellan.
Tempot på intervallen skulle vara 5 min/km.
Det är svårt att hålla exakt det tempo när man springer på friland och inte på löpband.
Men jag genomförde mitt pass MVG!!!
Snabbaste tempot låg på 4.02 min/km och när jag sprang som "tröttast" låg tempot på 5.18 min/km.
Maxpulsen kom upp i 175.
Så snittet på dessa 20 intervaller var MVG!!!
Men gissa om jag hade en "nära döden upplevelse" innan jag var i mål 😁
6 km allt som allt blev dagens pass, så nu ska det vilas i minst 14 tim innan jag får springa igen (vilket blir i morgon)😊


Mitt på dagen slog den totala tröttheten till och jag kände att vila var det enda som skulle rädda mig.
La mig på soffan och blundade, men sömnen lös med sin frånvaro 😏
Efter att ha legat still i nästan 1 tim så bestämde jag mig för att jag skulle åka till sonen (som befinner sig på Gotland och vaktar ett "objekt") och fixa hans cykel.
Men då började det att regna, så jag blev kvar inomhus.
Då åkte boken fram ist och jag la mig åter igen på soffan.
Att vila lite kan ju oxå hjälpa, även om man inte somnar.

Till middag blev det palt, något som jag har längtat till ett längre tag nu.


Både jag och minstingen hamnade i koma efter det.
Vi satt som 2 fågelholkar vid köksbordet och orkade inte röra på oss 😪
Men efter att ha städat undan och diskat så kom lite av orken tillbaka.
Nu funderar jag på att ta mig en kortare cykeltur, men jag tror jag funderar ett tag till först 😜


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar