Summa sidvisningar

onsdag 9 augusti 2017

En "utlandssemester"......


Igår var det min mammas 70-års dag.
Vi firade ju henne i lördags, men igår var den "riktiga" dagen 💗

Mamma och jag åkte tidigt hemifrån.
Vi skulle ut på en roadtrip.
Färden gick via Morjärv, där mamma är född och uppvuxen och där hon inte har varit på länge.



Stannade till i Kamlunge där mamma har vistats en del som barn och där hennes moster en gång bodde.


Fortsatte sedan mot Kalix, där vi stannade till en liten stund.



Fortsatte sedan vår resa mot IKEA, ett ställe som mamma aldrig har besökt.

Tog en brunch där och shoppade lite som vi inte visste att vi behövde 😊


Fortsatte sen över gränsen till Finland, och plötsligt befann vi oss på en "utlandssemester"!!!!






Vi hann med att besöka shoppingcentrat Rajjala, "På gränsen", men hittade inget värt att köpa.
Stannade inte så länge "utomlands" utan vände tillbaka till Sverige efter ca 2 tim.
Körde tillbaka till Kalix för att äta middag, men det enda som var öppet där var Sibylla och det var väl inte riktigt det vi längtade efter.


Körde hem till Boden igen och intog middag på Blå ängeln ist.


Summan av kardemumman...en dag som var väldigt bra och som mamma var otroligt nöjd med 💗


Dagen idag har innefattat en löprunda, varmt som f*n!!!


Dessutom ett varmvatten som har varit försvunnet hela dagen.
När det kom tillbaka på em och jag äntligen fick duscha så kändes det som att jag var i himmelriket 😀

Jag har även hunnit med att putsa några fönster och "möbler om" lite bland mina saker, tänkte göra om lite här hemma.

Men nu ska jag dra iväg till äldsta sonen och hjälpa honom att få upp de lampor jag köpte på IKEA igår.

Ha en fortsatt trevlig afton!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar