Summa sidvisningar

torsdag 8 juni 2017

Vårruset 355/365....


Igår spräckte jag min "oskuld" vad det gäller att springa lopp, dvs att springa med andra människor 😀
Eftersom jag oftast (så gott som alltid) tränar själ, på egen hand, så kändes det lite pirrigt att ställa upp på detta.
Men jag gjorde precis som jag gör när jag är ute och springer on my own...jag pluggade in musiken i öronen och så sprang jag själv, men med den skillnaden att det var en massa andra som sprang bredvid mig 😂
Stämningen var på topp och vädret var det allra bästa!!!
Meeeeeen, det var varmt...så sjukt varmt!!!
Jag hade aldrig sprungit i denna värme om jag hade haft ett val, men loppet gick kl 19 och jag hade inget val.

Blossom Tainton var där, som sångerska/konferencier/uppvärmare.

Det var drygt 4000 glada kvinnor (även tjejer/barn) som skulle deltaga.

Första gruppen ut var de som skulle springa på tid, vilket även jag hade tänkt men blev anmäld till fel grupp.
Jag valde då att springa (utan tid) i springa-/jogga-/gå-gruppen.

I startfältet framför mig var det knökfullt.

Likaså bakom mig (även om det inte syns).

Innan starten, och flera gånger under den tid vi var där, så lät de meddela hur det olika grupperna skulle ta sig fram.
Den grupp jag hade valt skulle ta sig runt denna bana på ca 30 min.
Om man anade att man inte skulle orka springa hela denna sträcka så rådde de att man skulle välja en annan startgrupp.
De lät även meddela att om man av någon anledning var tvungen att stanna så skulle man hålla till vänster så att de som fortsatte att springa skulle kunna ta sig förbi på höger sida, allt för att inga olyckor skulle inträffa.
När allt detta var meddelat flera gånger så var det då dags för start.

Starten gick och jag började sakta att röra på mig, gick väldigt långsamt tills alla hade börjat komma iväg.
Jag hade inte sprungit många steg förrän jag hamnade bakom ett gäng som gick, dessvärre även i mitten av vägen 😖
Hela vägen runt så hade jag bromsklossar framför mig!!!!
Jag blev jäkligt irriterad över dessa som uppenbarligen hade valt "fel" startgrupp".
De som oxå var svårt, och väldigt vanskligt, var när man hamnade bakom dessa och var tvungen att kasta sig åt sidan för att ta sig förbi.
Man hade ingen aning om vad som fanns på sidan om dem....ett dike, en kantsten, en bil mm
Det var mycket "tvärstopp" och snabba tempoökningar.
Min puls gick på max hela tiden, vilket INTE är bra, jag körde på allt vad jag orkade och var snabbt utan energi, men jag kämpade på.
Vid första vätskekontrollen, efter 2.5 km, så var jag så slut så jag kunde inte ens svälja vatten, trots att jag var som en öken i munnen.
Det var bara att fortsätta att springa.
Tog mig i mål på ett personbästa och det är jag nöjd över, med tanke på förutsättningarna.

(Planerar nu inför nästa års tjejmil 😁)

Efter att vi hade sprungit i mål så fick vi div olika smakprover + en picnicpåse med mat.
Jag var så hungrig så jag hade förmodligen kunnat äta gråsten!!!
Men de vegetariska varor som erbjöds funkade oxå.

Hela grejjen med detta lopp var riktigt kul och jag vill gärna springa fler lopp 😊

Det glada gäng jag kom dit med.

Idag har jag varit trött, så trött hela dagen.
Har mest velat sova men har försökt aktivera mig med att packa hos sonen och sen även en lite cykeltur.



Nu är det snart sängdags för mig.
Behöver samla ihop mina krafter känner jag, det är ju en dag imorgon oxå 😊

Ha en fortsatt trevlig afton!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar