Summa sidvisningar

fredag 16 juni 2017

Sjung om studentens lyckliga dag 363/365....


"Sjung om studentens lyckliga dag,
låtom oss fröjdas i ungdomens vår!
Än klappar hjärtat med friska slag,
och den ljusnande framtid är vår.
Inga stormar än
i våra sinnen bo,
hoppet är vår vän,
och vi dess löften tro,
när vi knyta förbund i den lund,
där de härliga lagrarna gro!
där de härliga lagrarna gro!
Hurra!"

Även om jag inte har något barn som tar studenten detta år (men nästa), så vill man ju vara med på firandet när de kommer rullande genom stan.
Det är så mycket förväntningar och glädje i luften så det är svårt att inte ryckas med.



På nåt av flaken spelades låten "I kväll går vi all in", vilket de förmodligen kommer att göra....om de håller sig vaken 😀
Många hade redan gått "All in" när de passerade 😏

Själv har jag "firat" med en lunch på Hanssons med Anna.

Nu blir det inget mer firande för mig, för inatt och imorgon ska jag jobba.
Sen fortsätter min ledighet i ca 2 v tills det blir helg och jag jobbar igen 😊



På em mörknade himlen och jag trodde att den åska som är lovad till imorgon skulle komma redan idag, men det blev "bara" regn.
Det behövdes då sannerligen!!!
Vilken härlig luft det blev ute sen.


Det blev ett riktigt "temperaturfall" när regnet drog in.... sjönk från +24.7 till +16.8.....men nu är det varmt igen, +21 😎

Jag tror nästan att jag ska ta mig en liten cykeltur nu innan det är dags att göra sig klar för jobbet.

Ha en fin kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar