Summa sidvisningar

fredag 2 juni 2017

Drömmar 350/365....


För några år sedan, och en massa år tillbaka före det, så har jag haft återkommande drömmar om katter i olika sammanhang.
Drömmarna var alltid läskiga/obehagliga där katten ofta gick till anfall.
Det är väl förmodligen därför jag inte är speciellt förtjust i dessa djur numera.

Den sista tiden så har jag drömt om fåglar.
Alltid en fjäderlös, liten pappegojunge som är hur söt som helst trots sin nakenhet.
Fåglar har jag alltid älskat, hade som mest 14 st olika hemma hos mig, som flög fritt i huset och hade sin egen "hemliga" plats, man visste alltid vart man skulle hitta dem.

Jag undrar vad denna fågeldröm försöker säga mig, jag har verkligen ingen aning.
Det är ju inte fågeln i sig det handlar om, utan det känns som att det handlar om tillit, kärlek, utsatthet, beroende...ja, såna saker.
Likväl som kattdrömmarna handlade om rädsla, oro, skräck mm
Jag får väl helt enkelt fortsätta att drömma så kanske jag så småningom får veta vad budskapet är 😊

Har iaf sovit gott och länge idag.
Hade tänkt ta mig en fotopromenad när jag vaknade, men insåg att det var lika kallt och blåsigt som när jag cyklade hem i morse, så jag stannade inne.

Eftermiddagen har bestått av småplock i största allmänhet.
Njutit av förmånen av att ha ett varmt ställe att vara på när vädret är så "vintrigt".

Dagens middag blev något som jag inte ätit på över 20 år......
älglevergryta 😛
Att det smakade bra, det minns jag sen tidigare...men att det kunde vara så gott, det hade jag glömt 😊
Till sällskap hade jag datorn och "Orphan black" på Netflix.

Nu blir det inte mycket mer än såhär tills det är dags att återvända till jobbet.

Ha en fin kväll och klä er varmt om ni ska ut på stan ikväll 👀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar