Summa sidvisningar

måndag 19 juni 2017

A new beginning.....


Eftersom jag (igår) har skrivit mina 365 inlägg under 1 år, så har jag tänkt på vad jag ska ta min an nu då.
Jag vill ju fortsätta med min blogg och givetvis uppdatera den, helst varje dag 😊
Så jag tänkte att mina inlägg ska innehålla musik eller citat/quotes/lyrics tillsammans med mina bilder och givetvis en uppdatering om min dag.

Som ni kanske har märkt så är det i denna blogg som jag berättar om min dag. 
Det är numera sällan som jag skriver något på FB, där delar jag oftast andra saker.
Men mina blogginlägg syns ju på FB och summerar dagen.
För mig känns det bättre att göra på det här sättet.
Jag hoppas att ni fortsätter att läsa här, och vill ni inte det så ska jag inte försöka hålla er kvar!!

Dagens löprunda, som bestod (skulle iaf) av 10*2 min intervaller med vila emellan varje intervall, slutade inte bra 😔
"Lufsade" på i 10 min för att värma upp, det gick bra.
Började sen med intervallerna, vilket gick bra till en början.
Men efter 3-4 intervaller så började det att värka i vä ljumske samtidigt som det krampade lite på baksidan av vä lår.
Jag fortsatte att springa, men efter varje vila så blev det svårare och svårare att starta igen, det gjorde väldigt ont.
Efter den 8:e intervallen så var jag tvungen att stå still ett tag för att krampen skulle släppa, vilket den gjorde till stor del, men jag kände att det funkade inte att "tvärstarta och springa snabbt".
"Lufsade" ist på i 10 min igen för att varva ner, sen stängde jag av mätningen och promenerade (haltade) hem.

Resultatet av hela löpningen var okey, och intervallerna blev så snabba som de skulle...så jag får väl vara nöjd med det.


Nere på Brännastrand fick jag en dusch av fontänen som blåste in mot land.
Det var en behaglig känsla med tanke på hur varm och svettig jag var efter löpningen.





Detta är en av mina favorit blommor, Blå bergsvallmo.
Odlade själv denna när jag hade hus.
Nu blommar den så vackert i Stadsparken och jag hoppas att den får vara kvar.
Jag vet att några av de vallmoblommor som jag planterade där i parken när jag jobbade åt Parkförvaltningen, "försvann spårlöst" vid något tillfälle.
Kanske någon som ansågs sig ha rätten att gräva upp den för att pryda sin egen trädgård?!

Idag tänkte jag dela med mig av en sommarvisa, nämligen Ida´s sommarvisa, eftersom den riktiga sommaren nu är här.
Men passa på att njuta av solen  och värmen som är just nu, kallare väder (och blötare) är på väg, och midsommar känns allt annat än lovande.

Ha en fortsatt trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar