Summa sidvisningar

tisdag 30 maj 2017

Testresultat 347/365...


Jag är så jäkla glad!!!
Idag har jag varit och träffat min PT för att få ta del av resultatet på den andra laktattesten.
Och resultaten är ju strålande!!!



De översta strecken är resultatet från testen i februari.
Det visar var/när mjöksyran dyker upp vid viss hastighet.
Min träning har gått ut på att sänka denna kurva, dvs att få mjöksyran att "sätta in" senare under en löprunda....vilket den har gjort och som jag oxå har känt 😊
Nu kan jag alltså både springa i högre hastighet och längre sträcka innan jag blir trött.

Har fått ett nytt träningsprogram, med högre hastigheter och andra pulszoner så att jag kan fortsätta att förbättra, men nu på egen hand.
Men det bästa av allt!!!
Mitt blodvärde har, med hjälp av medicener under 2 v, förbättrats från 117 till 141!!!!
Inte undra på att jag har en annan känsla i kroppen nu.
Dessutom så känns det aldrig jobbigt att springa, längtar varje gång tills jag får ge mig ut och löpa.

Dagens intervaller

Har även hunnit med en liten promenad






Igår, då var jag för trött för att skriva något inlägg, så hade vi personalmöte på jobbet.
Där blev jag överraskande uppvaktad (i efterskott) på min 50-års dag 😀

Sen på kvällen var jag ut och träffade brudarna som jag ska springa Vårruset med.
Tillsammans tog vi en snabb promenad innan middag på Bodensia.


Det var Tapas-afton, en maträtt som jag inte är så förtjust i, och det fanns inte möjlighet att välja något annat, så jag valde en "hel maträtt" i hopp om att det skulle falla mig i smaken.
Jag valde "Grillad butterfly-skuren fläskfilé med friterad potatis och röd och grön sås".
Hur de kunde få filén till att heta butterfly-sukren är ett mysterium för mig.
Den var helt platt och fyrkantig.
Men det kanske var formen av en överkörd fjäril...vad vet jag?!
Köttet och potatisen var helt okej, inte nåt speciellt med dem.
Men såserna!!!!
De var så jävla starka så det rök ur både öron och näsborrar på mig 😵
Det är därför jag väljer att inte äta Tapas, det är för starkt!!

Så, nu har jag fått gnälla lite oxå 😂

Nu har jag inte något mera att berätta för denna gång.
Men jag delar med mig av en liten träningsvideo ifall det är någon som känner att de oxå vill träna sig till en bättre form och kondition 😁

Må väl!
Ha en fin kväll och take care out there!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar