Summa sidvisningar

tisdag 11 april 2017

Sol men ingen värme 300/365....


Ja, då har jag jobbat mina 2 nätter, vakat av idag.
Har dock flera arb.tim kvar att avverka denna vecka, men då på dagtid (x-tra pass)
Fast jag hinner vara ledig en hel del i påsk iaf.
Synd att inte vädret verkar bli det bästa.
Men idag har solen visat sig, men usch vad kallt det har blåst.
Nu vill jag verkligen ha riktig värme, så att snön försvinner och vi får se både gröna gräsmattor och blommor.

Har hunnit med att springa lite efter att jag sovit klart.

Sen när jag kom hem igen så tog jag tag i "presentberget" efter min födelsedag.
Satt allt på sin rätta plats och städade upp lite.
Denna fina "fågelbur" fick jag av min kompis Kicki.
Den är nästan 1 m hög.
På baksidan sitter en spegel som gör att det ser ut som att man tittar in i ett annat rum 😊
I ljuslyktan som står på botten i buren ska jag sätta ett ljus sen när det börjar lida mot höst igen.

Dagens middag blev tjocka revben i lergryta, hemgjord potatismos och gräddsås.....så himla gott!!

Nu blir det några kapitel i boken i väntan på andra avsnittet av Biggest Loser....ett av mina favoritprogram 😊
Är så fascinerad och känner stor respekt för alla människor som tar tag i sitt liv och gör något åt situationen istf att bara klaga och gnälla!!! (och det gäller allt från dåliga relationer, jobb, missbruk av olika slag mm)

Ha en trevlig kväll!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar