Summa sidvisningar

måndag 27 mars 2017

När hjärtat stannar för en stund 286/365....


När jag öppnade datorn i morse så stannade mitt hjärta för en stund.
En svår bandvagnsolycka (med dödlig utgång 😪) hade skett här i Boden på den vinterövning som min äldsta son deltar i.
Att försöka, men utan framgång, komma i kontakt med honom för att försäkra mig om att allt var okej, både med honom och de killar som han "lirar" ihop med, var nog bland det jobbigaste jag har genomlidit.
När jag senare fick vetskap om att det inte var sonen som var direkt drabbad, så ville jag ju så klart höra att han var okej trots allt.
Fick svar under dagen att han var okej men att han hade varit i närheten när olyckan inträffade.
Samtidigt som man är själaglad att ens egen son är vid liv och mår bra så slås man av den jobbiga tanken att någon annan förälder har mist sin son, och det är ingen lätt tanke 😢



Nu vill jag bara ha hem sonen så jag får krama om honom och försäkra mig om att han mår bra 💗

*

Hann med ett löppass på gymmet innan det var dags att närvara på Arbetsplatsträffen.
Mötet på jobbet flöt på utan större incidenter.
Man kan inte vara nöjd varje gång, men 80% är väl helt okej 😁

*

Förövrigt så drog ett riktigt busväder in över oss idag.
Snön har vräkt ner, ibland knappt någon sikt.
På em klarnade det upp och solen visade sig, men säg den lycka som varar för evigt, det började bussnöar igen.....typiskt aprilväder!!

*

Jag är inbjuden av Winternet för en träff (utanför öppettiden) på Team Sportia.
Vi får förmånen att köpa till billigare pris och får även springa i löplabbet för att kolla ut skor/iläggssulor.
Så det är vad jag ska göra på en stund.
Vi får väl se när kvällen är över om jag har lyckats hålla min köpfria månad (som nu har uppgått till 3 månader) eller om jag har införskaffat några nya träningskläder 😁

Ha en härlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar