Summa sidvisningar

onsdag 8 februari 2017

Inre stress 229/365.....


Jag älskar verkligen mitt jobb!!!
Men i helgen, när jag har jobbat x-tra, så har jag känt sån inre stress 😕
Detta pga de sjukskrivningar som dykt upp (blivit inringda) sent på kvällen.
När man loggar in för att kolla vikarier att ringa in och inser att det finns inga.
Då måste man börja ringa runt till ordinarie personal.
Vissa svarar inte, andra svarar men kan inte byta pass, vilket då innebär att JAG måste vara kvar fram till lunch när nästa personal kommer in.
Detta är ju inte speciellt optimalt när jag själv har tagit på mig ett x-tra pass natten efter pga personalbrist 😔
Nu har allt sånt löst sig i helgen, med lite fix och trix, men stressen hinner ändå komma fram innan allt är löst, under den tid man inte riktigt vet hur det ska sluta.
Jag är så less på denna situation och funderar ofta på hur det kan komma sig att det inte finns några vikarier att få tag på?!
Idag, när jag hade sovit klart och var och handlade, då kom resultatet av denna stress 😓
Det tvärsnurrade i huvudet, kände riktigt hur ögonen rullade, och sen fick jag en dov huvudvärk, allt bara snurrade och svajade 😞
Det gick över efter ett tag, men yrseln kändes ändå lite i varje steg jag tog.
Jag känner mig fortfarande stressad fast jag just nu ligger på soffan och gör just ingenting.
Jag hade ju tänkt träna imorgon men tror att jag skippar det.
Sover nog tills jag vaknar, av mig själv, och sen tar jag nog dagen som den kommer.
Iaf blir det en lugn dag.
Jag vågar inte chansa.

Det blev iaf en promenad idag, i det underbara vädret 😎

Kyligt var det, men otroligt soligt.





Efter promenaden blev jag bjuden på middag med tillhörande efterrätt.


Kvällen består av "Sveriges mästerkock" och sen blir det sängen och läsa en stund.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar