Summa sidvisningar

söndag 12 februari 2017

Bokmal 233/365....


Igår började jag läsa en ny bok.

Den verkar så grym, en verklighetsbaserad bok, den typen av böcker gillar jag.

Jag har alltid (iaf sen -92) läst böcker som är skrivna av de som "har varit med". Det har varit terapi/bearbetning för mig, ett sätt att ta mig vidare. Jag tror att valet av dessa böcker beror på att jag försöker förstå hur människor blir som de blir, vad det är som formar oss till att bli "väldigt grymma", "väldigt målinriktade", "väldigt starka" mm.
Helt enkel varför vissa människor blir lite mer än andra, både på gott och ont. 
Jag mår inte alltid bra av böckerna som jag läser, många gånger blir jag så illa berörd så det gör riktigt ont i själen.

Jag har en stor, välfylld bokhylla här hemma med massor av olästa (och lästa) böcker.

De flesta böcker som jag har läst ut ger jag bort, pga platsbrist. Men vissa böcker, särskilt de verklighetsbaserade, sparar jag. Men jag kan inte spara alla, då skulle jag behöva hyra mig ett bibliotek att bo i 😁
Jag läser ut flera böcker/månad, mest läser jag på nätterna när jag jobbar.
Men jag måste alltid läsa nån sida innan jag ska sova, mest bara för att boken ska ta slut nån gång.
Nu har jag hittat ett knep som får mig att läsa ut böckerna lite snabbare. När jag väljer en bok så kollar jag hur många sidor den har, sen bestämmer jag mig för när jag vill vara klar med den, då vet jag hur många sidor jag måste läsa varje dag.
Böckerna jag läser just nu, och har läst de sista månaderna, är böcker som jag vet att jag inte kommer att behålla sen, allt för att frigöra lite utrymme i bokhyllan.....då kan jag ju fylla på med nya böcker sen 😊

Dagens löppass kändes fantastiskt bra!!!
Sprang hela 6 km och de var inte ens plågsamt.
Är inte riktigt nöjd med tiden, vill bli lite snabbare.
Men jag är helt övertygad om att innan sommaren så kommer jag springa milen igen, på vilken tid som än behövs, och utifrån det så får jag väl helt enkelt jobba vidare på hastigheten.

Denna veckas löpning har ju gått ut på att sänka hastigheten och springa lite längre.
Nästa vecka blir det återigen kortare löppass med fokus på hastighet.
Så det blir nog bra i slutänden 😋

Dagens middag blev en riktig "husmanskosträtt", korv i ugnen och mos.

Ikväll blir det Farmen innan det är dags att dra iväg och göra sista nattpasset för denna helg.
Imorgon blir det, tyvärr, en dag utan sömn.
Återvänder till jobbet igen kl 10 för ett personalmöte.
"Nygamla" chefen är ju tillbaka och det lär ju pratas en del om vårat nya schema, och det vill jag inte missa!!

Ha en fortsatt trevlig afton!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar