Summa sidvisningar

söndag 29 januari 2017

Tomma hyllor 219/365.....


Natten var riktigt tung att jobba, men jag lyckades hålla mig sysselsatt hela tiden och plötsligt var det morgon och jag fick gå hem 😀

Har sovit ooooootroligt gott idag, men vaknade av att jag var väldigt hungrig 😕
Jag äter en ordentlig frukost varje morgon på jobbet, men ganska tidigt.
Sen när jag väl är hemma och sover, så vaknar jag oftast efter 6 tim (då är det ca 9 tim sen jag åt sist) och har ont i magen av hunger.
Då är det stört omöjligt att försöka sova längre, det är bara till att gå upp och äta.
Måste försöka hitta något att få i mig på morgonen, när jag väl är hemma, som håller hungerkänslorna borta lite längre, men som inte gör mig kissnödig så jag måste upp för den sakens skull 😁

Efter att ha klivit upp och ätit och sen låtit det sjunka undan, så bestämde jag mig (till slut!!) för att springa en stund.
Att bestämma sig för det satt väldigt långt inne, kände mig mer eller mindre slö och ville helst lägga mig i soffan en stund.
Men jag visste ju hur känslan i kroppen skulle vara efter att jag hade sprungit, så den känslan fick avgöra, så jag drog iväg på gymmet 💪

Så här glad är man när man sprungit klart 

Fortsätter att nöta på korta distanser med lite mera fart i.
Till veckan är det en ny utmaning på löparschemat och innan allt är slut så ska jag nog ta mig fram på den sträckan som jag har klarat av tidigare 👍

Efter gymmet så begav jag mig till Coop för att handla lite.
Fick en smärre chock när jag såg att även denna butik nu har drabbats av tomma salladshyllor pga vädret som vissa delar av Europa har drabbats av.

Vilken knasig känsla som infann sig när jag insåg att det kanske dröjer ett tag innan jag kan ha sallad på bordet igen, jag som tycker att en måltid är "halv" om det inte finns grönsaker att äta 😔
Givetvis så finns det ju lite annat att använda sig av ist, men vissa maträtter kräver speciella salladsgrönsaker "i min värld".
Men det löser sig nog, jag får helt enkelt ta det som finns 😊

Snart bär det iväg för att jobba sista natten denna helg.
Men först ska jag kolla in Farmen, jag tror att det blir kallabalik där ikväll (som vanligt) 😁

Till middag blev det idag hemgjord pizza och pizzasallad 




4 kommentarer:

  1. Tulpaner - ännu har jag inte köpt några .. mest för att jag glömt ;)
    Ibland får man tvinga sig ut :) bra jobbat där!
    Hoppas salladshyllorna snart fyll spå - jag var inte ens medveten om problematiken ... hör har det inte varit tomt i hyllorna!

    SvaraRadera
  2. Tulpaner kommer med våren....det är ett måste :)
    På fredag när jag var på Coop fanns det fullt av alla salladssorter, på söndag var det tomt :o Det försvinner fort, och frågan är hur länge det dröjer innan det är fullt igen.

    SvaraRadera
  3. Ja nu är det verkligen tulpantid. Duktigt att löpa och det var längesedan jag kunde det så jag får nöja mig med stavgång 1-2 timmar och vara glad för att jag kan utöva yoga och pensionärsgympa. Springa går inte för nackskadan. Men som tur är finns det att välja på. Pizza lagade även jag i helgen. Godaste är de hemgjorda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, all motion är ju bra...hur den än blir gjord :)
      Håller med dig ang pizzan.

      Radera