Summa sidvisningar

tisdag 31 januari 2017

Rädda mitt fredagsmys 221/365....

Med tanke på att de "lessna" salladshuvuden som nu finns att köpa på Coop har hunnit upp i ett kilopris på 89,95, så är det bäst att tugga varje blad flera gånger och med andakt.
Jag undrar hur länge det tar för Europa att få ordning på vädret så att vi kan få fina sallader igen.
Dessutom så är det snart helt tomt i butikerna 😔

Det sedvanliga "fredagsmyset" (Läs Tacos) får väl helt enkelt bytas ut mot något annat ett tag framöver, nåt som inte inkluderar så mycket sallad.
Vet dock inte vad denna maträtt skulle kunna bestå av...men ett är säkert iaf!!! Korv och makaroner serveras ALDRIG hemma hos mig på en fredag!!!!

Förutom att oroa mig över sallader, så har jag gymmat idag.
2 tim blev det innan jag var klar och sen var jag trött må jag säga 😕
Men när man har svettats klart, duschat och fått i sig lite föda så är känslan i kroppen helt fantastisk!!
I morgon, innan kvällsjobbet, så ska resten av kroppen få jobba.....eller så blir det en löptur 😀



Nu ikväll så har jag varit på uppstarten av Winmore.
Det är det hälsoprojekt som Kommunen kostar på oss sedan de tog bort friskvårdsbidraget.
Jag var med i detta hälsoprojekt för 2 år sedan och satsade då på att bygga muskler, i år tänker jag satsa på löpningen.
Det innebär ju givetvis att bygga muskler i ben och bål för att kunna springa bättre.
Det känns jättespännande att vara med igen.
4 månader håller det på och mitt mål är ju givetvis att orka springa milen igen, gärna snabbare än jag kunde förut....men det viktigaste för mig är att orka 1 mil, snabbt eller inte 😀

På väg till Winternet så fick jag syn på norrskenet, tyvärr så hade jag ju ingen kamera (förutom mobilen) med mig, och när jag kom ut från Winternet så var det över 😔


Nu inväntar jag dagens avsnitt av Farmen och sen är det nog läsning tills ögonen ramlar ihop.
Ha en trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar