Summa sidvisningar

torsdag 12 januari 2017

Jakten på kalorier 202/365.....


Jag har ett problem som det sällan pratas om......underviktig 😔
Alltså att väga alldeles för lite till sin längd.
Enligt uträkningar så borde jag med min längd väga 65-70 kg.
Som det är nu, till mina 180 cm väger, jag bara 58-59 kg.

Jag äter mina 3 mål mat om dagen, plus mellanmål om jag känner att jag behöver.
Jag tar extra protein i form av shaker, puddingar, bars mm
Tar även extra vitaminer/mineraler, allt för att främja hungerskänslan....men nä, det händer inget med viken.
Jag kan fortfarande inte äta mer än tills jag är mätt...finner ingen anledning att fortsätta äta när magen redan står i 4 hörn, hur gott det än är!!
Jag äter inga light-produkter, och använder gärna grädde i maten.
Jag är inte så speciellt överförtjust i godis och sötsaker, men jag tackar inte nej om det finns.

Kan inte, hur gärna jag än vill, få i mig den rätta mängden mat som behövs för att lägga på sig lite.
Inte ens fast jag slutade röka för 5 år sen så gick jag upp i vikt.
Jag står helt enkelt på ett underskott varje dag, plus att jag tränar så mycket som jag gör.

Under mina lediga dagar denna period så har jag funderat en del, plus sökt lite info på nätet, och kommit fram till "göra om och gör rätt".

Det jag har kommit fram till (så här långt) är att jag måste lägga om min träning till att börja med.
Det är ju bättre att träna lagom, inte sikta på "personbästa" hela tiden.
Dvs: att motionera/träna som jag gör, men i mindre skala (med lättare motstånd).
Att utesluta träningen finns inte på världskartan!!
Träning/motion för mig är minst lika viktigt psykiskt som fysiskt.....jag mår skit om jag inte tränar!!

Sen har jag gjort ett kostschema, för att hålla kolla på exakt vad jag får i mig, och sen även hur mycket jag gör av med under ett träningspass.
Kanske, när jag ser det på papper, får ett litet hum om vart det brister.

Det jag brinner för är löpningen, mer än att lyfta tungt.
Jag har dessutom lättare att äta när jag har sprungit, efter gymmet är jag sällan hungrig.
Det är väl löpningen jag får satsa på så kanske matintaget rättar till sig 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar