Summa sidvisningar

torsdag 19 januari 2017

I väntan på sängen 209/365.........


På gymmet i morse så provade jag att använda min nya träningsapp.
Grejen är den att det är svårt, ja kanske tom omöjligt att veta hur den funkar innan man har startat upp träningspasset, det går liksom inte att "tjuvkika" i förväg.
Men sagt och gjort, jag körde igång.
Jag hade ingen aning om hur den "jobbade" och vad som skulle hända efter den 1:a övningen.
Fick mig ett gott skratt mitt i allt i hopa, men efter 2 "misslyckanden" så visste jag hur den funkade.
Får väl se denna dags tränings som ett "försök" och jobba vidare med denna app.
Det var iaf riktigt roligt att träna med den.
Man väljer vad det är man vill utföra: viktnedgång, beach 2017, bygga muskler mm
Sen väljer man lite vad det är man vill träna (muskelgrupper) och får då förslag på en träningsrutin som lägger in antalet dagar och även vikter/reps, även cardio.
Det kändes lite som att ha en PT, fast det är gratis 😀
Efter detta 1:a träningspass så känner jag mig väldigt nöjd och ska helt klart fortsätta att använda den.
Dessutom så känner jag redan av träningsvärken (vilket jag sällan har numera) på ställen som jag inte brukar känna av, vilket ju måste betyda att jag tränar muskler som tidigare har fått vila 😋
Det ska bli jättespännande att se vad denna träning, tillsammans med kosten, kan göra med min kropp 👍

Ja, men vad har jag annars fördrivit tiden med idag??
Jo, om ni minns så berättade jag i början av december att jag hade beställt en ny säng.
Den skulle ha kommit under denna vecka, men är försenad tills slutet av januari.
Men eftersom minstingen är här denna vecka, vilket betyder bärhjälp, så bestämde jag mig för att "möblera om" redan nu i väntan på sängen.
Så det är vad jag har gjort idag, plus att jag har haft tvättstugan.
Sen har jag pratat, länge och väl, med 2 helt fantastiskt, underbara kvinnor i telefon.
Såna kvinnor som man blir varm i hjärtat av att veta att de är ens vänner 💗

Ja, men vad händer då resten av denna kväll??
Jo, snart börjar Farmen och efter det så är det Sveriges mästerkock...med andra ord fullt upp även idag 😊

Glömde ju berätta om min middag som blev så himla god (jag gör ifs aldrig dålig mat!!!!)
En gammal goding blev det även idag.
Kokt torsk i äggsås....På min egen restaurang 😁



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar