Summa sidvisningar

söndag 22 januari 2017

Att välja ensamheten 212/365........

Idag har det varit en sån dag då jag har valt att vara ensam.
Jag har helt enkelt inte velat "bli störd", har valt att ej svara när mobilen har ringt.
Det är så skönt att ha såna dagar, helt för sig själv.
Jag behöver såna dagar för att kunna fungera andra dagar.

Var som vanligt på gymmet i morse.
Men när jag är och tränar så pratar jag inte med någon, då vill jag i allra högsta grad vara i fred....jag är ju där för att träna, inte prata!!
Det var inte många som var och tränade i morse, och de som var där var inte till något besvär 😊

Efter 2 tim på gymmet så kände jag mig nöjd.

I min tysta ensamhet under dagen så har jag läst ut en bok och börjat på en ny.
Jag har tagit hand om tvätt och pysslat om mina blommor.
Jag har läst flera intressanta artiklar på nätet, och funderat på en speciell "utmaning" som jag tror att jag ska försöka mig på....den kanske jag berättar om senare 😋

Inte en enda gång under denna dag (förutom på gymmet) så har jag haft radio/musik/tv på.
Känner mig just nu väldigt lugn och harmonisk och redo för en lång arbetsvecka.

Men innan denna kväll är slut så ska TV:n värmas upp.
Först blir det Farmen och sen blir det Innan vi dör (på SVT 1).
Det är typ allt jag orkar med av ljud idag.

Ha en fortsatt trevlig kväll!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar