Summa sidvisningar

lördag 31 december 2016

Årets sista dag 190/365......

Ja, så har vi nått den sista dagen på 2016.
Och inför det nya året, 2017, så känner jag väl en viss förtröstan och tillit...ett hopp om att det ska bli ett bra år.
Hur året ska bli, styr jag själv över, i mångt och mycket.
Jag måste "dra i spakarna" för att få det liv som jag vill ha.
Man kan aldrig lägga sitt liv i någon annans händer och tro att de ska göra det åt en.

Nyårslöften har jag givetvis inga...jag har ju redan slutat röka, går sällan på krogen, äter knappt nå godis eller annat sött, äter bra och hälsosam mat, tränar flera ggr/v 😊

Vad jag istället kan lova mig själv är att jag ska resa mera.
Jag ska lära mig att laga nya maträtter av sådant som jag inte provat tidigare.
Jag ska fortsätta kämpa för det jag tror på.
Jag ska skriva dagbok om de små, positiva sakerna som livet erbjuder....hur jävligt det än är så är jag säker på att varje dag har något positivt i sig.
Jag ska fortsätta vara högljudd och ta plats, i de situationerna som det krävs.
Jag tänker fortsätta vara jag, det kan ingen ändra på!!!!
Och sen tänker jag fortsätta träna upp min löpning...nog vore det väl tusan om jag inte kan ta milen igen (under förutsättning att ryggen vill det)...men att utgå från att jag kan klara det och träna därefter det ska jag göra 😀

2016 Du har vart bra på många sätt, lägger dig på minnet och tar till mig av de lärdomar du gav.
2017 Ser fram emot att möta dig, ta mig an de utmaningar du bär med dig och ser fram emot alla de tomma sidor som ska fyllas i "boken om mig själv".
Avslutar här med att önska er alla ett gott slut och ett GOTT NYTT ÅR!!!

"Happy new year Happy new year 
May we all have a vision now and then 
Of a world where every neighbour is a friend 
Happy new year Happy new year 
May we all have our hopes, our will to try 
If we don't we might as well lay down and die You and I......."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar