Summa sidvisningar

lördag 10 september 2016

Tyst i huset 82/365........

En tanke slog mig tidigt i morse (på jobbet) och det var att det har varit väldigt lugnt och tyst i huset där jag jobbar.
Detta hus är annars allt annat än lugnt!!
"Skumma filurer" går in och ut genom porten, det är alltid fest med höga ljud, hissen går i skyttetrafik och portdörren öppnas och stängs som en fisk på torra land.
Polis och ambulans är ofta här på uppdrag.
Har själv fått tillkalla hjälp vid några tillfällen.
Okända personer knackar på våra fönster/våran dörr och vill bli insläppta.
I lägenheten över oss så låter det som att de rullar ett bowlingklot på parketten.
Inbrott i källarförråden för ett tag sen.
Men dessa 2 nätter har det varit total tystnad!!!
Nu har ju bara torsdags- och fredagsnatten passerat, lördagsnatten ( denna natt) är ju kvar, kanske blir "ordningen återställd" då?!
Jag är faktiskt inte rädd, blir bara irriterad då allt detta stör bukarna som försöker sova.

Något annat, som faktiskt fångar mitt intresse, är den cigarettrök som jag känner när jag befinner mig på vissa ställen i våran lägenhet, även den "kyla" som sprider sig över mig och det "pillande" som jag känner i håret när jag sitter i våran soffa i personalrummet....detta är mycket mera intressant än de "kufiska typer" som ränner runt i vårat trapphus.....någon pockar på min uppmärksamhet :)
Kanske denna "någon" är sur över att hen inte får vara med på trapphusfesterna, eller så är det "någon" som känner sig ensam och vill ha mitt sällskap...jag ställer givetvis upp :)
Denna "hen" har vid tidigare tillfällen "pratat" men inte visat sig när jag har vänt mig om.....jag vill ju veta vem det är!!!
Nåja, jag får väl ge mig till tåls, tids nog så kanske "hen" bestämmer sig för att träda fram :)

*
Det blev ännu en dag med strulig sömn.
Hos vapendragaren råder det ev magsjuka så jag stannar hemma tills det är dags att gå till jobbet.
Har ju en del avsnitt kvar av min serie "Narcos" (Netflix) som jag kan fördriva tiden med, kanske blir det en lite powernap på soffan också :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar