Summa sidvisningar

lördag 17 september 2016

Färdigsprunget för ett tag 89/365........

Nu när jag har höststädat och putsat mina fönster så får persiennerna vara uppdragna ända fram till vårsolen i mars/april.
Jag älskar att ligga i min säng och titta ut på stjärnhimlen, fullmånen, soluppgången och som idag, den täta dimman.

Dagens enda planerade aktivitet var en löprunda.
Begav mig hemifrån i den täta dimman och den kyliga (+0,4 C) höstluften.
Det gick så otroligt lätt att springa, jag svävade fram på lätta ben.
Kände att detta pass skull kunna bli långt eftersom det kändes så bra...men säg den lycka som varar för evigt!!
Hade precis passerat 3 km när något i min höft/skinka small till.
Den smällen jag hörde i mina öron och den smärta jag kände i benet har jag aldrig upplevt tidigare.
Benet vek sig och tappade all kraft, det gjorde så ont så jag vrålade rakt ut och började må illa.
Sen kom tårarna.
Stod blixtstilla och visste inte vad jag skulle göra.
Efter en stund så lättade smärtan och jag kunde röra mig framåt.
I ca 2-2 1/2 km så mer eller mindre släpade jag benet efter mig och tog mig tillslut hem.
Fick vila flera gånger under hemfärden och kunde ju då passa på att fota :)



Ja, jag är lika glad ändå :)
Nu får jag ju möjlighet att ligga pall i soffan (utan dåligt samvete) och kolla in "min" nya serie The Affair på Netflix 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar