Summa sidvisningar

måndag 18 juli 2016

Pokémonjakt 30/365........

Jag blir helt svettig när jag ser denna hysteri ang den nya "flugan"...Pokémonspelet!!!
Människor, vuxna som barn, beger sig ut på jakt.
Dom stannar till precis vart dom vill, utan tanke på trafik o dyl.
Dom går med näsorna näst intill tryckta mot mobilskärmen och lever i någon sorts fantasivärld.
Dessutom så verkar även de vuxna spela medans dom kör bil, hur galet är inte det?!
Jag undrar om ni är lika snabba att snappa upp annan reklam som dyker upp i media mm? 
För detta spel har verkligen fått stor utrymme vad det gäller reklam!!
Att barn spelar är helt okey, men vuxna människor!!!

Nåja, jag behöver ingen ursäkt, typ Pokémonspelet, för att gå ut och röra på mig....det gör jag så gärna ändå!!
Så efter middagen begav jag mig ut på min, näst intill, dagliga promenad.
Tyvärr så mötte jag så många "Walking dead" så därför skriver jag just detta inlägg idag :)
Promenaden blev inte så lång som jag hoppats på.
Jag är sjukt less på denna stad kan jag villigt erkänna!!
Finns inte en sten/kotte/blomma/bro som jag har missat att fota!!
Men likt för bannat så är det så fantastiskt skönt att vara ut och röra på sig.
Ensamheten, bra musik i öronen, raska steg....I love it!!!
Har gått ensam de senaste promenaderna nu...inte alls lika trevligt som med sällskap, men vad gör man?!









PS: Vill bara tillägga att om min "särbo" får för sig att börja spela detta, så kommer han inte bli något annat än min särbo!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar