Summa sidvisningar

söndag 10 juli 2016

Make my day 22/365..........

Idag är det återigen en sån där dag som inte känns bra :(
Jag känner mig ledsen och funderar mycket.
När jag är ledsen så dyker hjärnspökena upp, jag hatar hjärnspöken!!!
Hur kan det komma sig att man känner sig ensam trots att man är omgiven av människor??
Lika mycket som jag hatar hjärnspöken så hatar jag mitt förflutna, ja delar av det iaf.
När blir man fri??

När det känns såhär så vill jag bara vara ifred.
Jag svarar inte i mobilen, jag pratar inte med någon....jag går ut och går, det är det enda som hjälper.
Ensamtid/egentid....bara jag, musiken och naturen.
Idag tog jag beslutet att byta ut promenaden mot en cykeltur.
Jag packade cykeln full och tänkte att Unbyn/Avan/Bälinge var ju en lagom cykeltur.
Jag har ju ingen tid att passa förrän på fredag 21.45 när jag ska jobba natt, vad kan gå fel?!
Men oj vad fel det kan gå!!!!







Hade hunnit nästan ända fram till Råbäcken när bakdäcket sa "poohf"!!
Ja, vad gör man då??
Jo, man promenerar hemåt!!!
Var det kul???
Nä, inte det minsta!!
Speciellt inte med en fullastad cykel (-jävel!!!)
Var det varmt???
Jo, like hell!!!
Var det långt???
Som fan!!!!
Ville jag gå nåt mera sen???
Nä, det önskemålet hade gått över!!
Vad gjorde jag när jag kom hem??
Svor som fan och önskade död åt alla cykeljävlar!!
Sen när det hade gått över så tog jag cykeln med mig och gick till Team Sportia för att få hjälp med min punktering.
Brukar annars laga dessa själv, men på denna cykel så sitter växlarna i navet och jag kan inte fixa detta eftersom verktyg saknas :(
Efter att ha pratat med någon sorts sommarvikarie där, så undrar jag om det överhuvudtaget är någon reparatör som jobbar där i sommar!!
De skulle ringa när den var klar, men det lät inte som att jag behövde sitta vid tele och vänta på detta samtal, nä jag kunde gott hitta på något att fördriva tiden med i några dagar...suck!!

Gick ner till Ymers udde och satte mig i hammocken och skrattade åt allt elände!!

Kvällen kommer att spenderas på fotbollsplanen, hoppas att den matchen kan ge ett nytt leende till denna sura människa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar