Summa sidvisningar

måndag 1 februari 2016

Dags att gå vidare nu....

Den här hösten/vintern har varit så otroligt tung på många sätt.
För mindre än ett år sedan slutade jag att jobba natt, av hälsoskäl, och nu idag är det dags att börja jobba natt igen.
Den nya tjänsten är en kombinerad dag/natt, så jag har möjlighet att träffa andra kollegor ibland, natten jobbar jag själv.

1:a april i fjol började jag jobba på ett ställe där jag stormtrivdes!!
I höstas fick jag en tjänst där och var jublande glad och lycklig.
Dels för att jag trivdes så otroligt bra och dels för att jag hade varit springvikarie sen -95.
Men sen skedde det lite förändringar och jag fick jobba på annat ställe/ställen.

Under hela den här tiden så har jag vänt och vridit på allt!!
Jag har ifrågasatt min kunskap och min kompetens, men även mig själv som människa.
Jag har nog aldrig upplevt en sådan inre stress, inte ens när jag var utbränd, som jag har känt under denna tid.
Sömnproblem (konstant trött), koncentrationsproblem, huvudvärk, hjärtklappning.....you name it!!!

Tiden fram tills nu har bestått av möten, möten och åter möten.
Jag har haft resursplacering på annat ställe i väntan på en ny tjänst.
Och nu är det då dags att få ett nytt "hemmaställe".

Jag tror att det blir bra, jag intalar mig själv att det ska bli bra, DET MÅSTE BLI BRA!!
Jag orkar verkligen inte med detta nå längre, jag behöver lugn och ro.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar