Summa sidvisningar

onsdag 21 oktober 2015

Jag är tacksam för....

. . . tonåringen som inte diskar efter sig, men som tittar på TV, för det innebär att hen är hemma och inte springer ute på sta´n.
. . . skatten jag betalar, för det betyder att jag har ett jobb.
. . . all disk efter en bjudning, för det betyder att jag är omgiven av vänner.
. . . kläderna som sitter litet trångt, för det betyder att jag har tillräckligt att äta.
. . . min skugga som ser mig arbeta, för det betyder att jag kan vara ute i solskenet.
. . . en gräsmatta som behöver klippas, fönster som behöver putsas och stuprör som behöver lagas, för det betyder att jag har ett hem.
. . . för allt gnäll jag hör över regeringen, för det betyder att vi har åsiktsfrihet.
. . . för parkeringsplatsen jag hittar längst bort på parkeringen, för det betyder att jag är kapabel att gå och att jag har möjlighet till transport.
. . . för min stora elräkning, för det betyder att jag inte behöver frysa.
. . . för kvinnan bakom mig som sjunger falskt, för det betyder att jag kan höra.
. . . för tvätthögen som behöver strykas, för det betyder att jag har kläder att ha på mig.
. . . för trötta och värkande muskler i slutet av dagen, för det betyder att jag kan arbeta hårt.
. . . för väckarklockan som väcker mig på morgonen, för det betyder att jag lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar