Summa sidvisningar

söndag 11 oktober 2015

En kortweekend i Piteå....

I går morse när jag vaknade var det alldeles vitt och frostigt ute, tempen visade på -5.9 C




En planerad resa till moster i Piteå skulle ske, så det var bara till att packa sig i ordning.
Vägen till Piteå, över Älvsbyn, var lika frostigt.


Min moster och hennes man bor alldeles vid Pite älven, en vacker strandtomt som uppfyller alla krav på total sinnesfrid.


Jag njuter till fullo varje gång jag får möjlighet att vara här...att stå vid detta vatten och bara låta allt det vackra fylla en med härlig energi.



Såhär ser det ut på mosters strandtomt från andra sidan bron.
Huset syns inte, bara tillbyggnaderna.













Idag, söndag, vaknade jag tidigt (som vanligt) och gick ut i morgonfrosten.








Ganska snart blev det en helt fantastisk morgon.










Väl på hemmaplan så fick jag träffa bästa grannen Ulf och då blev det självklart en kvällspromenad.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar