Summa sidvisningar

måndag 21 september 2015

Dagens utmaning.....

Dagens löppass (Pyramiden) tog fullständigt knäcken på mig.
Hade planerat att springa lite intervaller och sen gymma en stund, men det sket sig totalt.
Pyramiden går ut på att man värmer upp 10 min med promenad i lugn takt, sen springer man 1 min, går 1 min, springer 2 min, går 1 min, springer 3 min, går 1 min, springer 3 min, går 1 min, springer 2 min, går 1 min, springer 1 min och så rullar man på 2 varv och avslutar med 10 min promenad i lugn takt.
Man kommer upp i sin maxpuls och hjärtat är påväg ut ur kroppen tillsammans med magens innehåll.




När passet var över så var jag bensvag vill jag lova.
Satte mig på en stol där på gymmet och tänkte vila ner pulsen en stund.
Men efter 30 min så tokfrös jag eftersom mina supersvettiga kläder började bli kalla.
Det var bara att packa ihop och stappla sig hemåt för att få i sig lite föda och vila ordentligt.


Nu har jag vilat klart, dags för tvättstugan, sen en träff med sjukgymnasten och senare i em blir det säkert en långpromenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar