Summa sidvisningar

söndag 2 augusti 2015

Det var det där med vädret.....

Jag vet att det inte är någon idé att älta om vädret som hänger sig kvar hos oss, det hjälper ju inte att gnälla trots allt.
En planerad långcykeltur blev inställd idag pga av, just det, VÄDRET!!!!
Vattnet som strilar ner varje dag har ingenstans att ta vägen, gräsmattorna är mättade så vattnet samlas i pölar, stora sådana, dessa dagar.
Men inte heller det hjälper att gnälla om.
Man får helt enkelt hitta på andra saker att göra, eller så gör man det man har planerat, trots vädret.

Men som sagt var, cykelturen blev inställd och istället blev det en biltur till Storheden och Luleå, men Mats.
Vi rände runt lite i affärerna på Storheden och åkte sen in till Luleå där vi tog en fika på Friends by BO.

Eftersom det regnar varje dag så är det inte läge att ta med kameran.
Men vet ni vad?!
I Luleå regnade det inte....sug på den karamellen!!!
Det var snustorrt där, ja hela vägen mellan Sunderbyn och Luleå så var det torrt.
Mellan Sunderbyn och Boden formligen vräkte det ner.
Så i Luleå kunde jag iaf fota lite.











Nu ikväll har jag och grannen Ulf varit på våran sedvanliga promenad.
Ingen kamera var med då heller, förutom mobilen.
Det regnade i stort sett under hela våran promenad.


Dagens god middag är avklarad....kycklinggryta, ris och kokta grönsaker.
                           

Kvällsmålet bestod av smoothie med avokado, banan, kiwi, mandelmjölk och kakao.
Toppat med pumpakärnor....mums!!!



Nu ska jag strax bädda ner mig och läsa vidare i min superbraiga bok.
Sen ska jag sova och drömma om sol och sandstränder.
God natt ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar