Summa sidvisningar

torsdag 2 juli 2015

Morjärv tur och retur...

Igår åkte jag på en roadtrip till Morjärv för att träffa, bl a, min pappa som fyllde år.
Körde Niemiselvägen eftersom det förmodligen skulle vara vägarbeten efter E4.
Vad jag jag istället fick tampas med efter denna väg var renar.
Snart framme
Vägval...vänster

Eftersom jag inte har besökt "släkten" på väldigt många år så åkte jag dit och pratade lite med dem.
Farfar och farmor
Morfar och mormor
Baksidan av pappas hus
Pappa bjöd på lunch på Restaurang Älvan, som huserar i den gamla skolans matsal.
Husmanskost när den är som bäst.
Efter lunchen åkte vi ut till havet och hämtade hem några laxar.
Framåt dagen så dök syrrorna upp.
Anna och Chilli 
Emma

(Tyvärr så hann jag inte med att fota minsta syrran Lina, därför är det tomt här)

Kusin Tomas hund, Nova
Chilli
Annas små vovsingar, Ceasar och Algot
Myra på äppelträdsblomma
Bi
Humla
Spindel
Pappas ögonsten, inte direkt årets modell
Pappa röker laxen
Dags att äta.
Fiskälskare som jag är så kan jag lova att det var en fröjd för gommen att äta detta.

Ja, det var gårdagens upplevelse i lite bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar