Summa sidvisningar

lördag 20 juni 2015

Midsommarhelgen....

Midsommarafton, och snart hela midsommardagen, har passerat.
Vädret här uppe i Norrbotten har visat sig från sin bästa sida.
Boden var dessutom varmast i Sverige igår med hela 21,1 C.

Jag och min mamma
 var som vanligt, på midsommarfirande på Hembyggdsområdet.
Det bjöds på sång i det vackra vädret.
Midsommarstången lövades för att sen resas.

När firandet var över här så begav vi oss hem till mig där middagen väntade på oss.
En middag som fick MVG av min mamma.
Det var första gången jag lagade detta och jag måste få skryta om hur fantastiskt gott det var.
Framför allt så var det så skönt att denna mat skulle vara kall och jag slapp att ställa mig vid spisen denna dag, nu var det bara till att sätta sig till bords och hugga in.
Kallmarinerad oxfilé med sour creme onion potatissallad
(lägger ut recept i ett eget blogginlägg)
Till efterrätt hade jag bakat en marängtårta.

Otroligt gott och väldigt lätt att göra, både maten och tårtan.

*

Så, då var midsommarafton över och det blev dags för midsommardagen.
Även denna dag har bjudit på kanonväder.
På em blev jag så rastlös och kände att jag måste ut en sväng.
Tog cykeln och hann med en bra sväng innan jag var hemma igen.
Stannade givetvis till och fotade lite.
Ja, det går att ta selfies när man cyklar
Ja, det var den cykelturen.
Nu återstår inte många tim innan det är dags att avbryta denna dag.
Hoppas att morgondagen blir lika fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar