Summa sidvisningar

tisdag 2 juni 2015

Ge aldrig upp.....


Jag har läst en bok som jag måste få rekommendera då den berörde mig djupt....
"Ge aldrig upp" av Michael Alonzo


Boken handlar om att vara man och att bli misshandlad (psykiskt och fysiskt), hotad och kränkt av sin fru.
Ett ämne som, iaf jag, knappt trodde existerade.
Allt man ser/hör/läser handlar ju om kvinnor som blir utsatta för detta av sina män, inte tvärtom.

Michael berättar om detta i sin bok, men även om den kamp han driver för att få rätten att träffa sin son.
Hur han hela tiden möter på "patrull" när han försöker få hjälp av olika myndigheter.
Jag förmodar att även dessa myndigheter trodde att detta med män och misshandel inte förekommer.

Boken kom ut i början av 2000-talet och jag önskar att jag hade fått läsa den redan då.
Oj, vad jag känner för denna man och oj, vad jag ville hjälpa honom!!!

När sonen var 3 1/2 år så fick han äntligen rätten på sin sida.
Numera jobbar han på heltid med att hjälpa andra pappor som är berövade sin barn.


"Får jag ge dig ett enda gott råd i livet?
Vad som än händer, vad du än möter för motgångar, hur du än misslyckas, hur mycket du än tycker att livet övergivit dig: Ge aldrig upp! Även om ödet har bestämt sig för att krossa dig, kan du inte förlora så länge du inte ger upp.
Fortsätt kämpa, livet är vackert." //M.Alonzo


Mitt nya bokval kommer förmodligen också att beröra mig djupt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar