Summa sidvisningar

lördag 23 maj 2015

Surväder.....


Idag vräker regnet ner, det blåser och temperaturen visar drygt +5C
Då är det ju ett ypperligt tillfälle att sitta inne och göra en uppdatering i bloggen.
Jag tänkte berätta om gårdagen, min fantastiska fredag.

Vaknade strax före 06, denna fredagsmorgon, av att det var väldigt ljust runt omkring mig....solen sken
Det var knappt +4C och en behaglig vind.
Satte mig på balkongen med mitt morgonkaffe och bara njöt av vädret och fågelkvitter.
Idag skulle vi ha planeringsdag med jobbet.
Ämnet vi skulle prata om var värdegrunder, vilket kändes otroligt viktigt och riktigt intressant.
Cykelturen till denna "dag" var helt fantastisk.
Efter några timmars pratande om värdegrunder, ett huvud som kändes alla annat än alert och en mage som skrek efter föda, så var det dags för lunch.
 Vi valde att äta på Norrigården.
Ett väldigt trevligt ställe som tar en tillbaka till gamla tider.
Trots kraftiga vindar så valde vi att sitta ute för att få njuta av det väder vi annars bara fick se genom fönstret.
Efter lunchen så fortsatte vi att prata/diskutera oss igenom em.
Vi hann inte klart med allt, det kanske vi aldrig blir, men vi tog oss en bra bit på vägen.

När allt var över så var det dags för mig att bege mig mot Mona-Lisa för lite samkväm.
Cykelturen dit var så gott som stillastående, iaf om jag inte trampade på som en galning.....fy f*n vilken motvind jag hade att tampas med!!!
Men fram kom jag och trött var bara förnamnet.

Denna härliga människa mötte mig när jag kom fram och tröttheten var som bortblåst!!
Mona-Lisa bjöd på en fantastik middag....lax, pressad potatis och sallad.
Efterrätten var inte fy skam den heller!!

Det var så otroligt trevligt och jag tror att vi hann med att avhandla precis ALLA de viktigaste ämnena.

Att spendera tid här ute, i henne oas, är verkligen som balsam för själen....jag förstår varför hon trivs här så bra.

Även Mats hittade hit ut och fick vara med på ett hörn.

När regent piskade som bäst i backen, var det dags för mig att cykla hemåt.
Ingen motvind denna gång, tack och lov, och färden hem gick lite lättare (och snabbare).

Ja, det var en helt fantastiskt, trevlig fredag på alla sätt och vis!!!

Nu är det lördag, regnet har vräkt ner hela dagen, jag ligger på soffan och har inte tänkt att röra mig så mycket.
Nä, det blir filmtittande för  min del, ingen Eurovision, jag VÄGRAR!!!!
Netflix heter det som jag ska ägna min kväll åt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar