Summa sidvisningar

tisdag 7 april 2015

Laxsoppa och trevligt sällskap.....

Startade denna lediga dag med ett pass på gymmet, as usual :D
Solen har haft tid att visa sig och värmen känns äntligen i luften.
Har bjudit en speciell vän på middag idag, min egen laxsoppa, och det var väldigt uppskattat.
Bland det trevligaste jag vet är att få laga mat och bjuda nära och kära på, tyvärr blir det inte så mycket av det nu för tiden, men jag kanske kan ändra på det.

För flera år sen så var det nästan alltid någon utomstående som fick sitta med vid matbordet, numera är det familjen som sitter där, när dom har tid ;)
Jag saknar den tiden när man samlade sitt umgänge över en god måltid, gärna massor av människor, då var det "fest" varje gång.

Min middagsgäst hade med sig denna vackra blomma som en försenad födelsedagspresent.
Under måltidens gånga så hann vi med att planera stora delar av sommaren :D
Det blir tydligen både dagsutflykter och motorcykelturer till okänd destination, då hoppas vi bara på ett bra väder :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar