Summa sidvisningar

söndag 14 september 2014

Söndag....

Igår blev det både fotbollsmatch och surströmming.
Allstar och Skaburbian Collective skippade jag, trots att jag vann biljetter till det uppträdandet.
Bestämde mig ist för att jag idag skulle åka till "min barndomsby" och då måste man, då vill man!!!, vara pigg och kry.....så så fick det bli idag :)

*

Väl på plats i byn så blev jag bjuden på halstrad strömming, egenodlad potatis och hembakat tunnbröd......en fröjd för den som älskar fisk på längden och på tvären :D

*

Fick med mig massor av godsaker från skog och mark, och växthus och odlingsland.
Lingon, potatis, squash, hembakad mjukkaka och älgkött av olika sort.
Nu kan jag känna mig "rik" under ett lång tid.

*

Efter att jag lämnade byn, och begav mig hemåt mot Boden, så tog jag "genvägen" över Storheden/Luleå.
Där spenderade jag pengar på en ny bäddmadrass, nya kuddar och kuddfodral till soffkuddarna......nu kan jag även sova gott efter all mat jag har ätit och ska äta :P

*

Hösten fortsätter på "sommarvis""....otroligt varm.
När ska detta vända??

*

Nu ska jag koka lingonsylt och palt också för den delen :D

Ha en skön söndag ♥♥
PS: Glöm inte att utnyttja din rösträtt idag, var med och påverka, visa att du verkar för ett Sverige som vi kan vara stolta över ♥♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar