Summa sidvisningar

onsdag 10 september 2014

Singel och barnfri.....


Att vara singel ger många människor panik.
För min del så är det ett val jag har gjort....för tillfället iaf.

*

Jag är "min egen" helt enkelt.
Jag gör vad jag vill, äter vad och när jag vill, kommer och går när jag vill......osv, osv

*

Att vara" barnfri" är inte ett val jag har gjort, men nu är det som det är när barnen har flyttat hemifrån.
Har iaf upptäckt 3 stora (positiva) förändringar i min "ensamhet".
Jag behöver inte diska varje dag, knappt var annan dag faktiskt.
Jag använder tex samma kaffekopp varje gång, sköljer bara ur den.
Min tvättkorg, som alltid har svämmat över, gapar tomt mot mej och försöker att locka dit lite mera tvätt.....men nä du, här ska inte tvättas i onödan!!
Den 3:e positiva förändringen är att jag gör inte av med några pengar.
Allt jag behöver för att laga mat finns hemma numera. Jag är ju en allätare och är duktig på att trolla med knäna så att även den enklaste måltid blir spännande :D

*

Summan av kardemumman.....detta är ett liv som jag kan vänja mej med :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar