Summa sidvisningar

lördag 26 juli 2014

Från en inbiten soldyrkare....

Under en väldigt lång tid nu så har tempen legat på runt +30 varje dag.
Jag älskar sol och värme, men tom jag börjar känna att det räcker nu.


*

Det varnas för extrema temperaturer, både klass 1- och klass 2-varning.
Det är eldningsförbud.
Vattennivån är så låg så det kommer ett sms med en rekommendation om att vara försiktig med vattenförbrukningen.
Asfalten "blöder" pga den extrema värmen. 
Och man sandar, precis som på vintern, för att slippa "halkan" som blir av den "blödande" asfalten.


*

Varje dag, flera ggr/dag, så passerar ambulans och brandkår.
Det brinner någonstans, tack och lov inte allt för allvarligt.
Folk (kanske mest äldre) mår riktigt dåligt och måste åka in till sjukhuset för att få hjälp.

*

Vi är ju inte direkt bortskämda med värme på detta vis, därför blir vi lite "tagen på sängen".
Men egentligen handlar ju det mesta om sunt förnuft.
Jag tror att alla, iaf de flesta, vet hur man ska "bete" sig när vädret är på detta viset.


*

Juni månad, när jag hade semester, så hade jag både vantar och jacka på mej när jag var ute och cyklade på kvällen.
Nu skulle jag helst vela vara naken, vinden fläktar ju inte ens.
Men nu verkar det ju som att ett svalare väder är på väg till oss.
Regn, åska och en temp på dryga 20 utlovas (som att det inte skulle räcka som värme).

*

Om mindre än 5 mån är det julafton, men före det så ska det både bli kallare och komma snö.....vad får vi då för uppmaningar ang väderförhållandena?!
Säkert får vi vara med om både klass 1- och klass 2-varning, men då pga av en annan väderlek...och då ska det också klagas....precis som det görs nu ang värmen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar