Summa sidvisningar

onsdag 11 juni 2014

1985...

I lågans sken ser jag bilder av mig själv 
Ljusa slitna jeans, en långhårig rebell 
Min tonårsvärld var fylld med förortsromantik 
Här fanns allt man kunde få och lite till 
En sekund av mitt liv förevigad med polaroid 
En tidsepok har sparats i mitt liv

Kom ge dom tiderna tillbaks 
jag vill ha allt dom åren gav 
Tröst och skratt var dina svar 
När vi var oskiljaktiga 
Och jag fick vara din vän 
Snälla ta mig tillbaka till livet vi levde igen 
1985

Du tog ett tåg och skulle åka någonstans 
En arena fylldes, förväntningarna brann 
På TV sa dom att han var en folkets man 
Ut i luften sjöng han "We were born to run" 
Alla minnen, alla år 
har bleknat bort men satt sitt spår 
Nu står jag här med drömmen från igår


Jag hinner inte stanna längre 
i det som gått förlorat 
Men kärleken du gav bär jag med mig överallt



Så kom ge dom tiderna tillbaks 
jag vill ha allt dom åren gav 
Tröst och skratt var dina svar 
När vi var oskiljaktiga 
Och jag fick vara din vän 
Snälla ta mig tillbaka till livet vi levde igen


1985 
Vi levde då 
Jag lever än...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar