Summa sidvisningar

torsdag 22 maj 2014

Om jag fick leva mitt liv igen....


Jag skulle göra flera misstag nästa gång
Jag skulle slappna av och ta det lugnt
Jag skulle vara tokigare än i det här livet
Ta färre sker på allvar
Ta flera chanser
Jag skulle bestiga berg
och simma i flera floder
Äta mera glass och mindre potatis
Jag kanske skulle ha mera verkliga problem
men färre inbillade
Jag är en sån som lever förnuftigt och klokt
timma efter timma
dag efter dag
Visst har jag haft mina ögonblick
men om jag fick leva om mitt liv igen
skulle jag ha fler
Jag skulle faktiskt försöka att inte
ha annat än ögonblick
det ena efter det andra
i stället för att planera så många år i förväg
varje dag
Jag är en sån som alltid tar med mig
termometer och varmvattenflaska,
regnrock och fallskärm
Men om jag fick leva om mitt liv igen
skulle jag ta med mindre packning
Jag skulle börja gå barfota tidigare på våren
och fortsätta till senare på hösten
Jag skulle dansa mer
Jag skulle åka flera karuseller
Jag skulle plocka flera maskrosor........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar