Summa sidvisningar

onsdag 12 februari 2014

Min mormor hälsar och säger förlåt.....


"Min mormor hälsar och säger förlåt", av författaren (Fredrik Backman) till "En man som heter Ove", berättas med samma komiska träffsäkerhet och bankande hjärta som debuten.
Om livet, döden och en av de viktigaste mänskliga rättigheter som finns: Rätten att få vara annorlunda.....

*

Har nu, idag, läst klart denna fantastiskt underhållande, men även väldigt sorgliga, bok.
Jag har skrattat och gråtit om vart annat, men framförallt så har den gett mej tid till eftertanke...jag har funderat väldigt mycket genom hela boken.

*

Utan att avslöja för mycket, så kan jag berätta att den handlar om sorgen efter en nära som går bort, om att ha en "bästa vän" (vilket inte alla har), om att våga stå upp för det man tror på och att göra det man brinner för.....och att det helt enkelt är OKEY att vara annorlunda och gå sin egen väg, att skilja sej från mängden.
Men även att ställa upp för varandra och hålla ihop, man är starkast så.

*

Till er som inte har läst den, GÖR DET!!!!!
Ni kommer inte att ångra er :)

*

Mitt nästa "projekt" blir "Analfabeten som kunde räkna" av Jonas Jonasson (Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann).
Har hört att även den ska vara bra :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar