Summa sidvisningar

måndag 19 augusti 2013

Och plötsligt var ingenting sej likt längre......

Varje dag innebär nya händelser som man tänker att man ska berätta om...men om man inte gör det på en gång, så minns man knappt vad det var som var så viktigt....
Det är nog därför jag inte uppdaterar här så ofta som jag vill göra...

*

Tänkte summera lite av den helg som varit och som avslutas med ett besked denna måndag som rör till det lite för mej....främst känslomässigt iaf.

*

Vi tar det från början.....

*

Inom loppet av en dag, så släcks ljuset för två unga människor.
Den ene en arbetskamrat och gammal studiekompis, den andra en ung pojke mitt i livet....

*

Man gråter över dessa två förluster....
Tårarna hänger i ögonfransarna konstant...minsta lilla "sak" får dom att svämma över och det enda man kan fråga sej är VARFÖR?!

*

När händelser som dessa inträffar så skäms man, iaf jag, över allt man klagar på....
Det finns ju faktiskt människor som lider av en eller annan anledning och jag gnäller över semestern som inte blev så solig och rolig som jag hade hoppats på.....fy och usch hur otacksam man är!!!!

*

Jag försöker  intala mej själv om hur bra jag egentligen har det....
Vad gör det att det finns människor som inte tycker om mej, eller att jag inte har obegränsat med pengar, eller......, eller......bla, bla, bla......
JAG ÄR OCH MINA BARN ÄR FRISKA OCH MÅR BRA OCH JAG HAR ETT JOBB SOM GER OSS TAK ÖVER HUVUDET OCH MAT PÅ BORDET VARJE DAG, HELA MÅNADEN!!!!!!
Det finns ju absolut inget att gnälla över!!!!!!!

*

Jag ska verkligen försöka värdesätta det liv jag har tilldelats och de sanna vänner jag har....allt annat är oviktigt!!!!

*

Till slut...det besked jag fick idag, som rör om i mitt liv, är det jobb jag kommer att byta till den 1/9....inget mera nattjobb, tyvärr, utan nu blir det dagjobb igen ett tag framöver....inget att gnälla över, för jag har ju trots allt fortfarande ett jobb :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar