Summa sidvisningar

torsdag 23 maj 2013

Viktnedgång....




.......tänker jag inte prova :)

Nä, jag köpte denna bok på Återvinningen igår.
Stod och bläddrade lite i den och hittade "formeln" på hur man räknar ut sitt kaloriintag.
Blev lite intresserad av detta så jag köpte boken, ser ju inte bra ut att stå i affären och läsa ut den utan att köpa den :D

*

När jag kom hem så fortsatte jag att bläddra i den, stod mycket av intresse...iaf i mitt intresse :)
Bla stod det om den optimala smalmaten, den mest kaloriförbrännande motionen och mental träning som bekämpar matsuget.

*

I slutet av boken står det om olika träningsformer...allt för att passa till alla :)

*

Men det var i mitten av boken jag blev "stående".....
Här fanns så många superläckra recept på "snål" mat och jag slickade mej runt munnen och tänkte att dessa måste jag prova :)
Jag älskar ju denna sorts mat.....mat med mycket protein och massor av grönsaker :P

*

När jag började "syna recepten i sömmarna" så tänkte jag "JAG SVÄLTER IHJÄL".
Man skulle ju väga varenda liten ingrediens för att få fram kaloriintaget.
Vikten på varje ingrediens var så otroligt liten så min mage skrek rakt ut bara genom att hjärnan läste receptet och magen fick en förnimmelse om det goda.
Konstaterade snabbt att jag skulle ALDRIG överleva ett bantningsförsök, jag skulle faktiskt svälta ihjäl.

*

Att vara överviktig och tung i kroppen är säkert väldigt jobbigt för många...ett problem kan jag tänka mej.
Själv har jag faktiskt ett annat problem, som inte syns......jag är KONSTANT hungrig pga den förbränning jag har i kroppen.
Jag är hungrig hela tiden medans jag äter, jag är hungrig när maten är uppäten.....jag är ALLTID hungrig....det är inte heller kul :(

*

Självklart är jag glad och tacksam att jag faktiskt kan äta allt utan att förändra min vikt....och det bästa av allt är väl, tycker jag, att det är alltid mat jag är hungrig på, aldrig (sällan) sötsaker :)

*

Här blev det palt till middag och koman börjar göra sej till känna...då tar man på sej träningskläderna och beger sej ut en sväng.
Vädret är för underbart för att slösas bort med "soffhäng" ;)

*

Ps: All träning jag kör är inte för att hålla vikten, utan för att håll välmåendet på topp :D

*


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar