Summa sidvisningar

torsdag 28 mars 2013

Den dag skall komma.....


Den dag skall komma då min kropp ligger under ett vitt lakan på ett sjukhus och läkare har fastställt att mitt hjärta och min hjärna inte längre fungerar.

Ge då mina ögon till en kvinna som aldrig sett en soluppgång, ett barns ansikte eller kärleken i en mans ögon.

Ge mitt blod till tonåringen som nyss drogs fram ur bilvraket så att denne får leva och se sina framtida barn leka.

Ge mitt hjärta till någon vars eget hjärta endast givit henne ändlösa dagar av smärta.

Ge mina njurar till en människa vars liv, vecka efter vecka, är beroende av en maskin.

Ta varje muskelfiber och nerv i min kropp och uppfinn en metod som gör det möjligt för ett invalidiserat barn att gå igen.

Utforska varje skrymsle. Tag mina celler om så behövs och odla dem så att en stum pojke kan heja på sitt favoritlag och en döv flicka kan höra regnet smattra mot ett fönster.

Bränn sen det som blir kvar av mig och sprid askan för vinden. Om ni ska begrava nåt, så begrav mina fel, svagheter och fördomar.

Och ge mina synder till djävulen, min själ till Gud och om ni händelsevis vill komma ihåg mig, gör det genom ett vänligt ord till någon som verkligen behöver det.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar