Summa sidvisningar

söndag 17 mars 2013

Dejtingsidor på nätet.....

När man jobbar natt och allt är så himla lungt, då hinner man fundera mycket....
Måste berätta lite om mitt senaste huvudbry ;)




Jag är singel (suprise, suprise) o figurerar på bla NK (Norrlandskontakten) som jag tänkte berätta om....eller rättare sagt "spy lite galla över" :)

*




Jag filtrerar ingen på min sida, alla är välkomna att titta in o hälsa.
Vilka är det då som stannar till hos mej??
Jo, oftast karlar i 50-65 års åldern :O

*

Jag försöker alltid vara trevlig o fördomsfri o chatta med allt o alla, så långt mina gratismeddelanden räcker.

*

 När man har skrivit X antal meddelanden o inte tagit sej nån vart, så brukar jag avsluta....det känns ju liksom ganska hopplöst att bara stå o trampa.
När jag inte längre svarar så borde ju, förhoppningsvis, vederbörande fatta vinken att intresset är svalt.
Men nej.....meddelandena fortsätter att strömma in.
Vad tror ni dom innehåller?!
Jo, små gula gubbar som ler o blinkar så frenetiskt så tårvätskan  borde vara slut :-S
Meeeeeeeeeen så spännande.....vi har verkligen nåt på G du o jag.......NOOOOOOOT!!!

*

 
 Innan jag "avslutar" min kontakt med dessa, vad det verkar halvt desperata karlar, så har dom med några få, klena ord hunnit berätta att dom bor i sitt gamla föräldrar hem  i Junsuoando, Karesuando, Pajala...eller nån annan helvetes håla som Gud glömde, o att jag skulle passa så bra i deras inredning o att jag skulle rymmas där, för utrymme har dom minsann gott om!!
Arbetslösa är dom oxå, många av dom.
- "Så, när kan du flytta hit?"
Men hur fan tänkte dom nu?!
Vad i hela fridens namn ska jag göra med en arbetslös karl i en av dessa hålor??!!


*

Ett annat fenomen som jag vill lätta mitt hjärta angående, är nåt som jag väljer att benämna som "nån".
Denna "nån" är i varierande ålder, 25-72 år (yngsta o äldsta som har kontaktat mej).
Denna "nån" har ingen profilbild.
"Nån" heter nåt som har med storleken på sin lilla "vän" att göra...patetiskt!!
Men även namn som YouAndMeForever (påhittat namn av mej för att ge ett exempel i denna "historia")
"Nån" har varit medlem sen början av 2000-talet o är fortfarande singel!?
Det finns ingen som helst info på profilsidan som förtäljer vem denna "nån" är...tex intressen.
 
Denna "nån" skriver gärna i min Gästbok (men deras egen är alltid tömd på inlägg!!)
o det enda som "nån" kom på att "skriva"  där, var en gul liten gubbe med ett blinkande öga o ibland även en liten skrift om att dom är "Guds gåva till kvinnan" :-S

*




Jag svarar till en början inte på dessa GB-inlägg, ej heller på meddelanden, då jag faktiskt inte har en aning om vem det är jag skriver till :O
Efter X antal såna inlägg, från samma "nån", brukar jag fråga vem dom är o vad dom vill.
Jag frågar även varför dom är så hemliga i sin profil?
Då kan jag få till svar att dom är en mycket högt uppsatt person på en hög position o kan inte visa sej offentligt.......
DREAM ON!!!!!!!
Du är här i "fula" avsikter o vill inte att, förmodligen, din äkta hälft ska få reda på att du söker äventyr utanför äktenskapet!!!!!
FUL FISK, FUL FISK!!!!!!!!!
Jag har mycket svårt att tänka mej att din chef skulle ha nåt emot att du har ett privatliv utanför ditt jobb.
Även chefen vill väl att hans/hennes underståtar skall vara glad o lycklig...eller?!

*



Sen ställer man då den klassiska frågan, som är väldigt viktig för min del:
"-Har du barn????"
"-Nej, men jag ÄLSKAR barn!!!"
Då blir jag lite rädd....
Vad då ÄLSKAR barn????....På vilket sätt??
På ett sånt sätt som gör varje förälder livrädd??
(Nu måste jag bara få försvara mej här o säga att jag menar INTE att alla karlar är så här!!!
Men jag har faktiskt råkat ut för dom hemskaste av dom hemska på sidor som NK.....många är där, både karlar o kvinnor av helt fel anledning!!!)

*



Hur fan kan du ("nån") förvänta dej att jag ska fastna för just dej när din profil är helt blank o hemlig?!
Varför har du inga barn, kan du inte få några eller har kvinnorna flytt från dej av någon anledning??
Vem är du?!
Är du en seriemördare, en pedofil eller kanske en nekrofil????
Men å andra sidan så kanske du är en helt "vanlig" psykopat (såna har jag mött på alldeles för många gånger)
Vid flera tillfällen så har jag fått ta emot samtal av karlar som har lyckats "luska ut" vem jag är o lyckats hitta mitt mob nr, även dykt upp hemma hos mej.
Döm mej om du vill, säga att jag får skylla mej själv om det gör dej gladare!!!
Jag "dejtar" på nätet eftersom jag inte längre, eller i alla fall inte så ofta, går på krogen.
För mej är nätdejting ett helt naturligt sätt att träffa nån....jag är där av en seriös anledning o förväntar mej att "nån" ska vara det oxå!!!!
Du måste förstå min rädsla o misstänksamhet när du inte på nåt sätt är ärlig med vem du är o vad du är ute efter!!!
Please, leave me alone!!!!!!

*

Förlåt om detta inlägg fick dej att bli förbannad, jag dömer inte alla här...bara dom jag själv har råkat ut för!!!
Jag vill inte att nån ska tycka att jag på något sätt är ytlig, det är jag  verkligen inte!!!
Men för att fånga mitt intresse så måste jag åtminstone få se ett ansikte.....det är ju trots allt det som får oss att stanna upp o kolla lite närmare.
Känner man inte alls nån attraktion så drar man vidare, då kan du prata dej grön om hur snäll o fin du är, men utseendet har visst betydelse.......punkt slut!!!
Kan du inte stå för vem du är  o inte vara på en dejtingsida av "goda själ", så bespara mej dina små gula gubbar.....tack!!!

Over and out ♥♥♥♥♥♥

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar