Summa sidvisningar

tisdag 19 mars 2013

Början på en ny vecka....




Idag är den första, riktigt, lediga dagen efter mina 5 arbets nätter (7 st kvar att njuta av)
Det är -19C o väldigt gråmulet här i Boden.
Tvättmaskinerna snurrar för fullt o det är det mest spännande som händer idag...förutom ett nattmöte ikväll med resten av mina kolleger :)

*

I går hade jag en väldigt sentimental dag.....
Blev sittande vid middagsbordet med min äldste son o pratade om våran tid i Södertälje...
Jag berättade om vad vi hade gjort där, ställen vi hade besökt, att han alltid var med mej överallt eftersom jag inte hade någon som kunde hjälpa mej, vilka människor vi umgicks med, vart vi bodde, våra kära grannar mm.......
Det är snart 19 år sen vi flyttade/flydde där ifrån o jag har bara "vågat" återvända 2 ggr, o då valde jag att besöka ställen som låg långt bort ifrån S-tälje....
Jag längtar tillbaka dit ner ibland, längtar att söka upp de människor som jag var tvungen att lämna utan ett "hej då".
Men längtar i skrivandets stund även tillbaka dit för att träffa de människor som jag har lärt känna efter att jag drog där ifrån....

*

Det är just nu en ångestfylld tid jag lever i....
Sonen ska, i maj, åka ner för att träffa sin pappa som han ej har sett på 18-19 år, men även sin storasyster (den sistnämnda
vill jag verkligen att han skall träffa!!!!!)
Jag har under alla dessa år varit livrädd för detta möte, men jag tror att det är dags nu...han behöver detta för att kunna "gå vidare" i sitt liv.....
Kan ju bara hoppas att allt löper bra!!!!

*

Angående att åka neråt igen, så pushar sonen på o säger "Men åk mamma, det är ju bara att åka!!"
Ja, det kanske är så....de ä ba´å åk :)

*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar