Summa sidvisningar

torsdag 1 november 2012

Mitt liv, mitt ansvar.....

Känner att det är dags att uppdatera lite här.....

*

Jag har genom åren lärt mej att den enda som kan göra något åt ditt liv är du själv.....
Att klaga och gnälla tar dej ingenstans, ger dej ingenting, förutom dålig energi.....

*

Dålig energi gör dej trött och orkeslös....."klen"

*

Läste för några dagar sen en tidningsartikel som var väldigt intressant....
"Du blir vad du tänker".....
Man ska undvika att tänka på allt det dåliga i ens liv...fokusera på det positiva istället....
Tänk goda tankar om dej själv.....
Tänka på saker du är bra på, inte det som du inte har klarat av.....någon gång så kommer du att klara av även dom....med rätt inställning :)

*

Denna artikel gav även på förslag att du ska skriva en "positiv-bok" om dej själv....
Varje dag ska du skriva ner något positivt med just den dagen......det är ju dom små stegen som tar dej dit du vill......JAG VILL , JAG KAN , JAG VÅGAR!!!!!

*

Jag har ju det senaste halvåret gjort lite förändringar i mitt liv och mår just du så himla bra!!!!
Saker har löst sej på ett sätt som är tillfredsställande för mej......
Jag är inte klar med "min resa" ännu, men jag är på god väg :)

*

När tankarna är mörka och man ser ingen utväg på problemen så hamnar man snabbt i en negativ spiral.....
Allt blir svårt och tungt.....
När människor man bryr sej om, tycker om väldigt mycket, visar sej ro båten åt ett helt annat håll,  då gör besvikelsen en så tung :(

*

När leendet försvinner och man får känslan av att "Det spelar ingen roll, jag är så van....." då är man verkligen ute på tunn is!!!!!

*
 *

Man FÅR inte nöja sej med mindre än man är värd......och alla människor är värd det bästa!!!!!

*

Mitt leende har varit försvunnen under en lång tid...människor i min omgivning har sett det.....jag har sett det, men ignorerat det....tänkt att jag tar en dag i taget och ser om det blir bättre........men det blir ju aldrig bättre om du inte själv tar tag i det!!!!!!

*

Min sömn försvann...det var tungt att jobba natt....sov varken på dagen eller natten......
Hade värk i kroppen, mer än den vanliga värken.....
Kände inte för att göra något, orkade inte, samtidigt som det kröp i kroppen av frustration....
Ville inte vara hemma, sökte mej ut hela tiden....sökte något som inte fanns där ute.....
Allt fanns ju inuti mej!!!!!

*

Jag har rannsakat mej själv en hel del.....
# Vad vill jag.....
# Vart vill jag komma.....
# Vad söker jag här i livet....
# Vilka människor ska få dela min resa......


*

Jag  känner nu att, med dom förändringar jag har gjort, så börjar mitt liv att ta den form jag vill att den ska ha :)
Jag är mycket gladare....ler mest hela tiden, även när jag är ensam :)
Njuter av mitt liv och det umgänge jag har runt omkring mej.
Min värk är så gott som borta....
Men framför allt.....jag sover som en PRINSESSA ♥

*

Har lovat mej själv att inte en gång till låta livet bli "surt" pga någon annan....
Mitt liv är mitt....och det är JÄVLIGT värdefullt!!!!!!!

*

Och denna bild får bli min positiva tanke för dagen :)


*

Tack för att du läste ända hit ;)


7 kommentarer:

  1. Finaste fina Ulrika <3

    ...så kloka ord, så kloka tankar.... <3...visst är det så..."man är själv sin egen lyckas smed".

    Du är otroligt värdefull!!!! En underbar människa på alla vis!!! <3 ..låt inte andra människor och omständigheter göra dej olycklig och krokig...sök något bättre för du är absolut värd det bästa!!!! ..såklart att du kan..å du törs!! Du är underbart fantastisk på alla vis, så sträck på dej och var stolt och stark över den du är...se till så att du får det du är värd....låt inte en endaste person få ta lyckan ifrån dej eller behandla dej illa.... <3 <3 <3
    ...försök förändra det som gör dej olycklig och plocka in det som gör dej lycklig istället...alla kan bygga sej ett bättre liv...

    Du är absolut viktigaste för dej!!! Välj det bästa och nöj dej inte med mindre... <3

    Du kan allt du vill och var inte rädd att våga... <3<3<3


    *Varmaste varma kramar*

    SvaraRadera
  2. Raraste, underbara Kicki ♥♥
    Du tillhör ju den kategorin av människor som jag ALLTID vill ha runt omkring mej!!!! ♥♥
    Du sprider sån glädje där du far fram, energin flödar runt dej....jag blir varm ända in i hjärteroten när jag ser ditt namn ♥♥♥♥♥♥♥♥

    Vi delar ju livsöden du o jag....inte gemensamma, var för sej, men liknande upplevelser.
    Jag vet att det du säger menar du, o det gör mej otroligt glad o lycklig ♥♥

    Vi har tagit oss långt i livet, trots våra erfarenheter, eller kanske just därför.

    Jag vet att jag är värd så mycket mer än det jag många gånger får erfara.....jag jobbar på mitt liv o "min inställning"...ofta handlar det ju om att bryta ett mönster...att inse att man ska INTE nöja sej med mindre än man faktiskt är värd....

    Tack för dina fina ord du underbara människa ♥♥♥♥♥♥

    SvaraRadera
  3. ..åh..söta du..!!!! <3 <3 <3
    Varm ända in i hjärteroten blir minsann jag åxå av dej!!! Tack snälla för dina fina ord om mej som person!!<3 <3 <3

    Såklart att jag menar det jag säger..alltid!!! ;)

    Du är verkligen en fantastiskt människa!! Verkligen!! Du är en sådan människa som man sällan och som få får ha den äran att möta på i livet, en sådan människa som sätter sina spår i hjärtat som "stannar kvar", en människa som inte är "en av alla andra"...du bär på något mkt mer än så..så värdefull!...vet inte hur jag ska förklara, men du bär på så mkt gott och fint!..som en text som jag läst säger.."önskar att du såg dej själv från mina ögon så skulle du se hur underbar du är"...

    Du är för mej den personen som verkligen sprider liv och glädje omkring dej...så levande trots att du själv har en kamp!! Jag önskar så innerligt att du fick så mycket mer tillbaka av vad du ger.. <3 <3 <3 De som inte ser ditt värde går förlorad på en "hög vinst"!!

    Men som du sa till mej en gång..."what comes around, goes around"...du kommer att få gott tillbaka!!

    ...nu ska du bara lära dej vad det är du ska söka efter.. ;)

    ..ja vi har mycket gemensamt...delar mycket av våra öden...önskar att vi båda hade fått slippa det vi fått gå igenom. Men någonstans tror jag dock att det har fört med sej något gott till oss båda...något värdefullt inom oss som vi aldrig annars hade fått och som många saknar...
    Den viktigaste uppgiften vi har är att förvalta detta väl och jobba för ett lyckligt liv...inte fasta i det dåliga!

    Jag är så glad att vi mötts...att vi lärt känna varandra...
    Jag är både glad och tacksam att höra att jag tillhör den kategorin av människor som du värderar högt! Vilken ära!!!;)Detsamma kan jag säga om dej!!! <3 <3 <3
    Jag vill tacka dej för att du förgyller mitt liv på många sätt!!! Bara dessa små gilla markeringarna på FB, små hälsningar...ja det som kan tes så litet och enkelt är så mycket större än så!! Du finns där..!!!
    Jag önskar och hoppas att du får "tillbaka" allt gott du ger!! Tids nog kommer allt tillbaka till dej skall du se, och det borde "svämma" över av goda saker!! <3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  4. ♥♥♥♥♥♥ Jag finner inga ord till din vänlighet ♥♥♥♥♥♥♥

    Jag är så glad att våra vägar korsats o att vi kan ge varandra "det lilla" genom att bara finnas där.....

    Visst önskar även jag att vissa saker i livet inte hade behövt hända, men som sagt var, det har gett mej en insikt som jag inte vill vara utan!!!!

    ♥♥♥♥♥♥ Du är en fantastisk, enastående, godhjärtad kvinna, underbara Kicki.....många gånger undrar jag vart du får din styrka ifrån.....men jag kämpar åt det hållet jag oxå, du ger mej den inspirationen ♥♥♥♥♥♥

    Visst kommer min bitterhet att lysa igenom nåra gånger till, men den blir svagare o svagare o en dag så är det bara glädje i mitt liv, för då har alla energitjuvar blivit "begravda" ;))...i allafall dom som förpestar mitt liv :D

    SvaraRadera
  5. Du är stark Ulrika, enormt stark!! Starkare än du tror!! <3 <3 <3 Jag ser det, och snart kommer även du att se det själv.. <3

    Ibland får man lov att vila lite från det "starka", man får vara lite bitter och trött...
    ...det blir jag många gånger...men det betyder inte att man är svag...

    ..det är rätt..."begrav" energitjuvarna!! Ta makten över dem och låt dem inte tömma dej på all kraft du har! Din kraft skall gå till viktigare saker än dem! ...dina barn..dej själv....
    Kraft som man ska ha till att skapa sej själv ett rikt liv, inte till att låta andra otacksamt förbruka...

    ...Finaste Ulrika!!!

    ..som vanligt blir jag alldeles rörd av det du skriver...

    ..du borde verkligen skriva en bok!!! Dina memoarer eller något liknande...du borde dela med dej av dina vackra tankar och funderingar...dina insikter och erfarenheter av livet och av andra människor... ;)


    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  6. Jag....skriva en bok....ja, du är snäll du :))
    Det räcker med att blogga...har nog svårt att formulera mej här, hur skulle en bok bli????
    Men tack för vänligheten ;)) <3<3<3

    Jag vet att jag är stark....annars hade jag inte varit här idag...men även den starke behöver bryta ihop ibland :)

    Ang energitjuvar så tycker jag att dom börjar föröka sej...lavinartat!!!!
    Människor som varit viktiga, som man trodde var viktiga o som man trodde att man skulle "dö" utan, har plötsligt blivit "tjuvar".
    Kanske det beror på den insikt man ibland drabbas av....att det finns bara en person i den personens liv....han/hon själv.....EGO!!!!!!!

    Tänk så mkt bättre man mår när man blir fri fr dåliga energier...vilken underbar känsla det är :)
    Det känns som att ingenting kan stoppa en!!!!

    SvaraRadera
  7. Jag tycker verkligen att du har språkets gåva!! En bok skulle bli fantastisk skriven av dej!! Varför inte lägga ihop alla dina blogginlägg och göra en bok av dem..!!?? ;)

    ..trist att höra att energitjuvarna ökar i antal... :/ ..kan ju vara så att när de ser hur stark du börjar vara så kanske de vill klamra sej fast och "åka" med dej "uppåt"...??

    ...du får försöka skaffa dej en "sköld"!!! ;)..det är ju tur att du ser dem och är medveten om dem...

    ...jag förstår hur du menar...med att bli fri dåliga energier...;) ..det är en underbar känsla!!! <3 ..det är som om tyngden på axlarna lättar!!!

    SvaraRadera